IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Dodge: Електрификацията е лудост!

Тим Кунискис призна, че дните на мотора V8 Hellcat са преброени

Дните на двигателя V8 Hellcat, който компанията Dodge поставя на най-мощните си модели, са преброени, призна главният изпълнителен директор на американския производител Тим Кунискис в интервю за CNBC.


Dodge Hellcat


Според вече бившия шеф на Alfa Romeo, това не се дължи на намалялото търсене на 6,2-литровия V8 двигател с механичен компресор и железен блок. През последните 5 години Dodge е продал над 50 000 бройки от Hellcat, което е впечатляващо постижение, като се има предвид, че новият Challenger SRT стартира от 58 995 долара, а базовата цена на Durango SRT е 80 995 долара.

Кунискис е категоричен, че Dodge трябва да запази производителността на моделите Hellcat, като това ще стане с електрификация, която той определя като лудост. „Това, което се случва в световната автомобилна индустрия – постигането на достъпна цена, не е правилно от чисто икономическа гледна точка“, категоричен е топ-мениджърът.


Dodge Hellcat


Той допълни, че не за първи път така наречените „muscle cars” са заплашени с изчезване. Това се случи и през 70-те години на миналия век, когато този тип автомобили бяха премахнати заради комбинация от фактори, включително правила за вредни емисии, високи цени на горивата, нарастващи стандарти за безопасност и стремително нарастващи застрахователни ставки.

„Сега историята се повтаря, но не бива да забравяме, че на muscle cars им отне десетилетия за да се възстановят и да се превърнат във високопроизводителните модели, които познаваме днес. Dodge обаче ще има електрифицирани модели в бъдеще и тази технология ще спаси тези автомобили от изчезване“, категоричен е Кунискис.

Снимки: Dodge

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Явор ( преди 3 години )
    Ама как, не виждам как ще стане това да минат на ток тези коли. Техните шофьори искат да могат да минават най-малко 3000 км на ден със средна скорост поне 220 км/ч и спирания само за тоалетна по малка нужда. Изобщо не е вярно твърдението, че от тия 600 коня 50 са ти за да се движиш от вкъщи до мола а останалите 550 за да озвучаващ същото това пътуване.
  • #10
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Propov ( преди 3 години )
    Хибрид е Ок, но само на ток е трагедия за голяма и силна кола. Батериите тежат много, сгънеш ли газта и тока свършва неусетно. Чистия ел е само за кротки градски котенца. Искаш ли да яхнеш диво животно, трябва да станеш лошия съсед с пушещите ауспуси". Та в тая връзка на мен за съседите не ми пука особено. Ще ги черпя редовно с нещо био за извинение хахаха
  • #9
    13 rate up comment 12 rate down comment
    #13 ( преди 3 години )
    Ел. колата има само приемущества спрямо двг, ако пробега стане и 1000км победителя е ясен. Сега на този етап стават само за градско каране, другото е екзотика. Но да не забравяме, че зареждането с ток маже и да бъде екологично, чрез възобновяеми източници. Американските мускули, ще си заминат колкото и да реве шефа им, не се ли адаптира към ситуазията. Мпс с с вътрешно горене няма да изчезнат, винаги ще има хора който ще ги харесват, но ще са малко, както ретро колите.
  • #8
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Малеййй ( преди 3 години )
    Колкото и да им се иска на еко *** ДВГ ще продължи да съществува! Няма как целия свят внезапно да стане стадо от *** и лесбийки!
  • #7
    31 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А бе, човек, не разбра ли , че като краен екологичен резултат един електромобил се равнява на един 10-12 годишен дизел, какви бързи зареждания, какви пет лева! Целият цирк е за едни пари!!
  • #6
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Всъщност ... ( преди 3 години )
    лудост е, че през 21-ви век, при такова повсеместно замърсяване, се наливат милиарди в арабските джобове за експлоатация на фосилни горива! Вместо тези инвестиции да послужат за спешно въвеждане в експлоатация на истински бързозареждаеми батерии, с пробег 1000 и повече км! Приказките, че това било технологично мнооого трудно напомнят за ковид-басните и ваксината ...
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 3 години )
    Ами не си купувай, щом не искаш да караш здрава и надеждна кола, която доставя удоволствие.
  • #4
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми не си купувай бе. Карай Ауди. Пълно е в София. И всички собственици са масово cucks. Провери кво е тва.
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    никой който обича двг ням да си вземе електро това е като рс и мак който иска да прекарва свободното време в гаража си купува двг който иска само да кара си взема електро да притежаваш автомобил с двг е хоби което не е ро вкуса на всеки
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Nev ( преди 3 години )
    Мдаа, май Тесла е новия американски масъл кар! :) Plaid-a ако излезе до края на годината по план, направо избива рибата!