IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И "Калашников" се насочи към електромобилите

Руската компания патентова две екологични превозни средства

Руската компания "Калашников" е добре позната по целия свят с автоматичните си оръжия и военното оборудване. Но производителят на АК-47 насочи погледа си и към автомобилния сектор и по-конкретно към електромобилите, заявявайки намеренията си да произвежда свои собствени модели. Руснаците дори смело се изказаха преди време, че могат да се опълчат на Tesla.


Kalashnikov UV-4


Първото си предложение за електрическо превозно средство от "Калашников" показаха през 2018 година, с концепцията Electric CV-1 в ретро стил. По-късно същата година бе представен и прототипът Izh UV-4 за компактно 4-колесно возило с 4 врати, а година по-късно на автосалона в Москва машината бе представена и във вариант за таксиметров автомобил.

Сега оръжейният производител явно става все по-сериозен в намеренията си за производство на електромобили, като патентова дизайна на два свои електрически модела. Първият е именно UV-4, който като визия не се е променил особено спрямо концепцията и прилича на пораснало Renault Twizy, с открити колела и врати в милитаристичен стил. Машината е с дължина от 3,4 метра, ширина от 1,5 и височина от 1,7 м.


Kalashnikov UV-4


Очаква се серийният модел да бъде със сравнително базово оборудване, но все пак ще има климатик, отопление, дигитален инструментален панел, мултимедия и настройващо се окачване. В по-ранни материали компанията бе заявила максимална мощност на електромотора от 68 к.с. (50 kW), който ще позволи максимална скорост на автомобила от 80 км/ч, благодарение на ниското тегло от 650 кг.


Към момента няма и официални данни за батерията, но през 2019 година бе обявен пробег от 150 км с едно зареждане. Също тогава, в официалните прес материали, по повод версията за таксиметрови услуги, бе съобщено, че акумулаторният блок ще е с "изключително нисък риск от пожар и експлозии в случай на инцидент", което прави машината надеждна за обществени услуги.


Kalashnikov EV


Вторият патентован електромобил, който все още няма име, е с подобен на UV-4 дизайн, но със значително по-къси купе и колесна база. И по-важното - машината е само с едно колело на задната ос. Електрическата триколка очевидно споделя предницата с 4-колесния си събрат, но е с по-обли линии и няма врати. В купето има място за двама пасажери и малко багаж, а инструменталният панел е като този на UV-4. Налице е и люк на покрива.


От "Калашников" не посочват кога точно смятат да лансират на пазара електрическите си превозни средства, но твърдят, че това, което виждаме, са пълноразмерни прототипи, разработвани в последните три години.

Повече снимки на електромобилите на оръжейната компания вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пех ( преди 3 години )
    Надявам се поне да не избие толкова хора, колкото оригиналния продукт на компанията
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Коко ( преди 3 години )
    Поне дано тези рисунки влязат в някоя детска анимация! Ну паради да радват децата
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като за начало е необходимо отново да отвлекат немски инжинер, за да повторят успеха на автомат Калашников.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    дали някой адвокат ще иска да води съдебен спор с производител на оръжие и предвид елитарността на френските компании във всички сфери на дизайна е под достойнството да влиза в полемика с хора които носят плетени от дървени кори обувки
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    или бронирано туизи или броноран смарт, ама пък е грозен
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От Renault дали няма да се разровят в патентите на Twizy и да повдигнат обвинения в кражба на интелектуална собственост, поне за дизайна на купето?