ХХ век мина под знака на личния автомобил - не само като превозно средство, но и като социален изравнител и ускорител на икономиката. Ще намалее ли ролята на личния автомобил с електрификацията и напредъка на автоматизацията? Ще се превърне ли колата от нещо, което притежаваме, ценим и дори обичаме, в нещо, което ползваме, когато имаме нужда?
Това е основната тема на разговора ни с Александър Миланов, дългогодишния управител на BMW Group Bulgaria, в рамките на конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Цялата дискусия можете да видите на сайта на Bloomberg Tech21, а пълния разговор с Александър Миланов - във видеото под статията.
9 въпроса за бъдещето на личния автомобил (ГАЛЕРИЯ):
"Да, услугата индивидуална мобилност е на път да стане по-скъпа. Но тук ние говорим не само за едно право, но и за задължение. Всеки, който ползва автомобили, има задължение към обществото, към средата, в която живее.
Според мен в следващите години този баланс между право и задължение ще се измества по-скоро към задължението.
Какво значи това за България? В момента тук практически голяма част от автомобилите не изпълняват никакви екологични норми. Те не отговарят и на никакви технически изисквания. И тук е много важно как контролът по прилагането на определени законодателни мерки ще бъде осъществен. Това само по себе си ще доведе до определено изместване.
От друга страна, ако гледаме автомобилите от така наречения "почиващ" трафик, който изключително задръства улиците на българските градове, ние виждаме, че има изключително голям брой излишни автомобили. Те ще трябва да намалеят.
Мобилността трябва да бъде в баланс с всички други сфери - с въздуха, който дишаме, със свободата на придвижване на хората без автомобили, с качеството на живот в големите градове. Тук индивидуалната мобилност ще трябва все повече и повече да влезе в съзвучие. И това е по-скъпо, отколкото потреблението на един автомобил".
Целия разговор с Александър Миланов вижте във ВИДЕОТО: