През последните години разбирането за автомобилните гуми в България направи лъвски скок напред. Някога масово карахме с по един комплект и зиме, и лете, и така, докато започнат да се разпадат. Днес все повече хора разбират колко важни са гумите, и каква е разликата между зимни и летни - което вероятно обяснява и защо броят на жертвите по пътищата, който в началото на прехода клонеше към 1600 годишно при несравнимо по-малко автомобили, днес е паднал до малко над 600 годишно.
Не така обаче стоят нещата, когато говорим за разликата между нисък и висок клас летни гуми. "Каквито и да са, стига да са нови" е много популярен принцип при избора на гуми у нас. Но за хората, които искат да извличат емоции от автомобила си, това не е достатъчно. Убедихме се за пореден път, докато тествахме Sport Contact 7, най-новото поколение спортни летни гуми от Continental.
Смяната на зимни и летни гуми според сезона е задължителна за онези от нас, които обичат спортното каране. Добрите всесезонни гуми дават приемлив компромис по всяко време на годината. Но когато искате да изцедите максимума от колата си, ви трябва не златната среда, а тесни специалисти.
Има само един проблем: летните гуми трябва да отговарят на различни климатични условия. Които обикновено се изключват взаимно. Максималното сцепление на сухо означава да имате колкото може повече контактна повърхност. Но максималното сцепление на мокро означава да имате дълбоки канали, които да отвеждат водата. Което намалява контактната повърхност, и повишава склонността към деформация.
Какъв е изходът от тази патова ситуация? В случая с Continental инженерите са намерили множество малки решения, които, обединени, дават забележителен ефект. Или поне така ни уверяват. Но предпочитаме да се убедим лично на специалната мокра писта, част от легендарния изпитателен полигон Contidrom. Усещането е феноменално. Това е изцяло подгизнала писта, на която се чувстваш, сякаш си на сухо. Как обаче е постигнато това?
Ето седемте тайни на новата Conti Sport 7 (ГАЛЕРИЯ):
Ако обаче завивате с висока скорост на сух асфалт „отпечатъкът“ се измества към външното рамо, което е проектирано по такъв начин, че да пренася максимални сили за стабилно управление. Тази промяна се контролира от новите „заключващи" елементи във външното рамо.