fallback

С какво добрите спортни гуми се отличават от обикновените?

Новата Sport Contact 7 има най-необичайния протектор, самоадаптиращ се профил - и 17% по-дълъг живот

През последните години разбирането за автомобилните гуми в България направи лъвски скок напред. Някога масово карахме с по един комплект и зиме, и лете, и така, докато започнат да се разпадат. Днес все повече хора разбират колко важни са гумите, и каква е разликата между зимни и летни - което вероятно обяснява и защо броят на жертвите по пътищата, който в началото на прехода клонеше към 1600 годишно при несравнимо по-малко автомобили, днес е паднал до малко над 600 годишно.

         Не така обаче стоят нещата, когато говорим за разликата между нисък и висок клас летни гуми. "Каквито и да са, стига да са нови" е много популярен принцип при избора на гуми у нас. Но за хората, които искат да извличат емоции от автомобила си, това не е достатъчно. Убедихме се за пореден път, докато тествахме Sport Contact 7, най-новото поколение спортни летни гуми от Continental.             Смяната на зимни и летни гуми според сезона е задължителна за онези от нас, които обичат спортното каране. Добрите всесезонни гуми дават приемлив компромис по всяко време на годината. Но когато искате да изцедите максимума от колата си, ви трябва не златната среда, а тесни специалисти.

Има само един проблем: летните гуми трябва да отговарят на различни климатични условия. Които обикновено се изключват взаимно. Максималното сцепление на сухо означава да имате колкото може повече контактна повърхност. Но максималното сцепление на мокро означава да имате дълбоки канали, които да отвеждат водата. Което намалява контактната повърхност, и повишава склонността към деформация.            Какъв е изходът от тази патова ситуация? В случая с Continental инженерите са намерили множество малки решения, които, обединени, дават забележителен ефект. Или поне така ни уверяват. Но предпочитаме да се убедим лично на специалната мокра писта, част от легендарния изпитателен полигон Contidrom. Усещането е феноменално. Това е изцяло подгизнала писта, на която се чувстваш, сякаш си на сухо. Как обаче е постигнато това?                Ето седемте тайни на новата Conti Sport 7 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    до 16 ( преди 3 години )
    баш гумена ти е главата :D Ако според географската ширина на завода се определяха качествата на гумите, да си беше купил етиопски
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Ко тото не си струва парите. Това ви го казва човек изтъркал три комплекта летни и два зимни. Ако не са с усилен борд се пръскат, ако са с усилен борд - вдигат разхода и визията е трагедия. Сцеплението е добре първите 5к км, после все едно караш нисък клас. И за тия пари се оказа че е по-добре всеки сезон нови нисък клас. По-евтино ляга, сцеплението е същото докато са пресни.
  • #13
    Баш гумаджия ( преди 3 години )
    Континентал ,Нокиан и бриджистон от 17 нагоре до 22 радиуса и 60-55-50-45-40 -30-30 серия летни подчертавам летни се цепят много бързо при нашите условия ,Тия гуми са по студените и платежоспособните държави в централна и Северна Европа.При нас лятото е по жарко и за това Мишелин или Пирели са правилните .
  • #12
    фг ( преди 3 години )
    возията оба4е? каручка?
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    В нормалните държави , автомобилът излиза от завода с гуми с одобрен размер и индек за скорост , като имаж втори размер в талона(обикновенно за зимните гуми) и за в бъдеще не минаваш преглед ако си с друг размер и индекс. Даже като ида в сервиз да ми ги сменят и задължително искат талона за да видят какви гуми могат да предложат
  • #10
    Бай Тошо ( преди 3 години )
    Колеги това, че един производител на автомобили първоначално монтира определена марка гуми нищо не значи относно качеството им. Това са дългосрочни договори с максимални отстъпки и двупосочен маркетинг.
  • #9
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Сигурен съм, че всеки би предпочел да кара с качествени гуми. Проблемът е, че за да покаже предимствата си, тази гума има нужда от качествена настилка. Да не говорим, че за голяма част от автопарка в България, гумите струват повече от колата.
  • #8
    номер 7 ( преди 3 години )
    колега, карал ли си от Тракия до Нови Хан. Знаеш ли, че всяка сутрин миналата година и вечер имаше по няколко коли да сменяат спукани гуми, сега знаеш ли каква е "настилката"? Не казвам, че не си прав, но за поставената цел, безопастност, трябват и други условия. За които плащам по 97лв. Тази година така се случи, че съм купил 4-5 винетки, но какво от това?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Спорта си го оставете за пистата, маркетолозите се скъсаха да ви състезават все едно ви дават награди, а то най-много да спечелите някоя травма.
  • #6
    До 7 ( преди 3 години )
    Повечето спортни коли са оборудвани в последните 3-4 години с Пирели. Мишлен и Континентал са също страхотни гуми, може би това са трите марки които правят перфектните гуми. И между другото ако си купувате гуми и колите ви са хубави си купете гуми от някоя от тези три марки, да ще платите повечко, но ще получите, по-голяма пътна безопасност, икономия на гориво и по-дълъг живот на гумата. Тоест скъпото в крайна сметка ще ви излезе по-евтино и по-сигурно и безопасно.
fallback
Последни