fallback

С какво добрите спортни гуми се отличават от обикновените?

Новата Sport Contact 7 има най-необичайния протектор, самоадаптиращ се профил - и 17% по-дълъг живот

През последните години разбирането за автомобилните гуми в България направи лъвски скок напред. Някога масово карахме с по един комплект и зиме, и лете, и така, докато започнат да се разпадат. Днес все повече хора разбират колко важни са гумите, и каква е разликата между зимни и летни - което вероятно обяснява и защо броят на жертвите по пътищата, който в началото на прехода клонеше към 1600 годишно при несравнимо по-малко автомобили, днес е паднал до малко над 600 годишно.

         Не така обаче стоят нещата, когато говорим за разликата между нисък и висок клас летни гуми. "Каквито и да са, стига да са нови" е много популярен принцип при избора на гуми у нас. Но за хората, които искат да извличат емоции от автомобила си, това не е достатъчно. Убедихме се за пореден път, докато тествахме Sport Contact 7, най-новото поколение спортни летни гуми от Continental.             Смяната на зимни и летни гуми според сезона е задължителна за онези от нас, които обичат спортното каране. Добрите всесезонни гуми дават приемлив компромис по всяко време на годината. Но когато искате да изцедите максимума от колата си, ви трябва не златната среда, а тесни специалисти.

Има само един проблем: летните гуми трябва да отговарят на различни климатични условия. Които обикновено се изключват взаимно. Максималното сцепление на сухо означава да имате колкото може повече контактна повърхност. Но максималното сцепление на мокро означава да имате дълбоки канали, които да отвеждат водата. Което намалява контактната повърхност, и повишава склонността към деформация.            Какъв е изходът от тази патова ситуация? В случая с Continental инженерите са намерили множество малки решения, които, обединени, дават забележителен ефект. Или поне така ни уверяват. Но предпочитаме да се убедим лично на специалната мокра писта, част от легендарния изпитателен полигон Contidrom. Усещането е феноменално. Това е изцяло подгизнала писта, на която се чувстваш, сякаш си на сухо. Как обаче е постигнато това?                Ето седемте тайни на новата Conti Sport 7 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    оставете мишелин кажете нещо за азот в гумите може ли за един приател питам
  • #4
    до5 ( преди 2 години )
    Скоростните гуми имат по-твърда смес, която се размеква при по-висока температура. Иначе мисълта ми е, че не трябва да ти пука за индекса. Всичко над Q (160) реално те устройва. Няма смисъл да дадеш повече пари ако разликата е само той. Ясно е, че високия клас гуми имат предимно по-висок индекс
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това със скоростния индекс по едно време беше голяма причина за хвалба. Какво пречи да сложиш гуми за 200+, нищо че караш 1.6. А никой не гледа, че гуми предвидени за подобни скорости, не могат да влязат в работна температура на градско например и реално не се представят по-добре. Или пък че по нашите магистрали и 140 км/ч си е за хора със здрави нерви, предвид дупките, неравностите и турските тираджии.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В интерес на истината гумите доста поевтиняха и за това повечето хора си купуват чисто нови, едно време бяха скъпи и хората масово караха гуми втора ръка и вноса на такива от Европа към България беше изумителен. За моя СУВ комплект гуми с най-високия индекс и скорост 300+ струват 1700лв. става въпрос за гуми 20 цола с размер 285/45/20. Само преди 10-15г. комплект гуми с такъв размер движеха цена около 3000лв.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Че са добри, няма спор. Само дето са малко скъпички :)
fallback
Последни