Анализаторската компания J.D. Power представи резултатите си от годишното си изследване за качество и удовлетвореност от автомобилните мултимедийни системи в САЩ. Проучването е направено сред близо 111 000 клиенти, закупили нов автомобил, като отразява клиентската удовлетвореност от съвременните инфотейнмънт системи и на тази база номинира най-добрите.
Преди да ви разкажем, които са победителите според изследването, ето какво споделят специалистите на агенцията, относно проблемите, свързани с мултимедиите. Най-честите неприятности при информационно-развлекателните технологии са тези за проблемите със свързването с Android Auto and Apple CarPlay. Потребителите използващи безжична връзка имат повече проблеми, от тези които разчита на USB кабел - 7,1 проблема на 100 автомобила, срещу 4 на 100 при кабелите.
"Мирорингът (огледалното свързване - б. ред.) на смартфони показва, че е източник на проблеми в последните години, но сега става по-проблематичен с нарастващата нужда от безжична връзка за много автомобили", коментира старши директорът по глобалното автомобилно качество в J.D. Power Брент Грубер. "За щастие водещите технологични компании и автомобилните производители успяват да се справят с доставянето на нови и обновени системи".
Интересното е, че сред най-добре представящите се коли по отношение нивото на качество и удовлетвореност от мултимедийните системи е Chevrolet Corvette, който е на върха в премиум сегмента на средноразмерните и големи автомобили, заедно с Cadillac Escalade. Американската спортна кола е по-позната с динамиката си, отколкото с превъзходна мултимедийна система, но явно изглежда, че клиентите на модела са по-скоро щастливи с навигацията и аудиото в машините си.
Както и тези, закупили Nissan Maxima и Sentra, които са посочени като най-добри по технологичния показател в съответно средноразмерния и компактен масов клас. В същия този клас, но за премиум автомобилите, като модела с най-добра информационно-развлекателна система е посочен BMW 4 Series.