Като всяка страна с класически четири сезона, България поставя на изпитание и автомобилите, и шофьорите през есента. Единственият начин да продължим да се движим спокойно и сигурно при рязко променящите се условия, е да подготвим предварително автомобила си.
Всеки шофьор знае това. Но как по-точно трябва да се подготви колата? Тук вече отговорите се разминават сериозно. Да не говорим, че се намесва и финансовият фактор: обикновено след началото на учебната година и след летните отпуски джобовете ни са най-изтънели, и много хора се принуждават да отложат спешни дейности по автомобили. Нека видим кои са и останалите най-често срещани недомислия.
10 чести грешки при зимната подготовка на колата:
Смяната на летни със зимни гуми не е грешка сама по себе си - всъщност това е идеалният вариант и ние горещо го препоръчваме. Но тук нещата пак опират до финансови съображения, до недостиг на време и така нататък. Ако човек има по два комплекта гуми, но ги ползва по десетина години, позитивният ефект се изпарява.
Затова за много хора, които се движат почти изцяло в града, е по-разумно да инвестират само в един комплект всесезонни гуми, и да ги подменят по-често, на не повече от пет години. В България, за разлика от други страни в региона като Сърбия, зимните гуми не са задължителни. Законът изисква само да имате минимум 4 мм дълбочина на протектора.