В миналото нещата бяха ясни дори и при BMW – 3-Series, 5-Series и 7-Series. Понякога се появяваше 6-Series, понякога – 8-Series. Ако си купиш 320i, получаваш двигател с 2,0 литра работен обем и 6 цилиндъра (по това време поне). Сега обаче цифрите в задната част на моделите на BMW служат повече за вътрешно-фирмено позициониране, а не за улесняване на клиентите.
С увеличението на кросоувърите и SUV-моделите, объркването в цифрите става все по-голямо. И то ще продължи да расте след появата на новия флагман в X-гамата на марката. Едновременно с това се разраства и електрическото портфолио, като в него вече попадат i4 и iX, а предстои да излязат версии изцяло на ток на X1, 5-Series и 7-Series.
В същото време има и други традиционни модели – 4-Series беше отделена от 3-Series, появи се и 4-Series Gran Coupe, а единственият член на семейство 6-Series е Gran Turismo. Завърна се и 8-Series, която се предлага като купе, кабриолет и купе с 4 врати, докато 2-Series се състои от три модела, които нямат нищо общо помежду си освен цифрата в името.
С оглед на увеличаващия се брой предложения BMW дори създаде собствен отдел, наречен „Стратегическо именуване и идентификация на превозните средства“. Тези хора работят денонощно, за да намерят нови имена, които да имат смисъл по отношение на позиционирането на модела в продуктовата гама, вида на задвижването (FWD, RWD и AWD) и идентичността на двигателя и неговата производителност. Звучи просто, но не е така.
В своя официален подкаст, озаглавен „Changing Lanes", BMW обяснява как се избират и какво означава имената на автомобилите в момента. Времето, в които всичко беше максимално опростено, явно са отминали и примерът, който дава компанията, е с е 745e. Цифрата "7" все още се отнася до моделната гама, като в този случай това е серия 7. Така нечетните числа се използват за конвенционалните модели, докато с четните обикновено се обозначават по-спортни предложения.
Това и досега беше ясно, но нещата вече стават по-интересни, защото цифрите в средата - в този случай "45", не означават непременно работен обем в литри, тъй като 745e не се захранва от 4,5-литров агрегат. Вместо това, моделите на BMW са класифицирани според мощността на киловат, а превозните средства с мощност от 300 до 350 киловата попадат в категорията "45".
В Audi използват подобен подход, като от началото на 2018 година той вече се прилага и спрямо европейските модели на марката. Стойностите в киловати обаче се различават от използваните от BMW, тъй като "45" в продуктовата гама на Audi означава превозни средства с мощност 169-185 kW. Съответно, те са по-слаби от тези на баварците.
Снимка и видео: BMW