fallback

Помагат ли добавки в маслото за по-лесно стартиране на двигателя в студа?

В някои случаи тяхното използването е напълно оправдано, но не винаги

Широката автомобилна общественост вече е чувала много за проблемите със стартирането на двигателя през зимата и начините за решаването им. Но някои от нюансите на този въпрос все още не са ѝ изяснени. Сега запълваме тази празнина.

Като начало трябва да припомним защо всъщност заради маслото през зимата стартирането на двигателя се влошава. Причината е проста - при охлаждане всяка течност се сгъстява. Минералното масло, например, при температури под -10 ° C е подобно по консистенция на гъста сметана. За изпомпване на такова вещество през маслените канали и завъртане на коляновия вал на силовия агрегат са необходими усилия, на които не всеки стартер и акумулатор са способни.

За да решат проблема, бяха измислени синтетични моторни масла, които се сгъстяват по-малко на студа. Но ако всичко беше толкова просто, болшинството шофьори, които преминаха към такива смазочни материали преди години, щяха да забравят за трудностите със стартирането през зимата. Но, както виждаме, проблемът, макар и по-рядък, си остава.

Сред синтетичните моторни масла все още има такива, които са предназначени да работят при ниски температури и такива, които се препоръчват за автомобили, експлоатирани в страни с топъл климат. От тук следва и извода, че е логично преди настъпването на зимата, вместо обикновено масло, да се сипе в двигателя смазка с характеристики, да речем, 0W-20 - и ще забравим с мъките при паленето в студа.

Е, ако през зимата колата изминава 10 000-15 000 километра, тоест краят на студения сезон приблизително съвпада с времето на следващата смяна на масло в двигателя (за "лято"), то тогава този подход е напълно оправдан.

В преобладаващото мнозинство от случаите обаче типичен градски лек автомобил ще измине през зимата, в най-добрия случай, 5000-7000 км. Поради тази причина смяната на моторното масло за всеки сезон не е най-удачната процедура. Така някои собственици на автомобили поемат по различен път - добавят специални добавки към моторното масло преди началото на зимата.

Основните „активни вещества“ в тях принадлежат към класовете безпепелни дисперсанти (предотвратяват образуването на нискотемпературни отлагания), които понижават точката на сгъстяване на маслото. Така ако смените маслото през пролетта, то при настъпването на зимата може да се сложи добавка и на следващата пролет маслото да се замени с ново.

Имайте предвид, че методът с "добавка" за улесняване на зимното стартиране на двигателя не трябва да се използва, ако средните зимни температури не падат под -10 ° C. Но ако живеете в район, където -20 ° C сутрин е съвсем нормално време, а колата ви далеч не е нова и прекарва нощта навън, тогава „зимните“ маслени добавки са вашето решение.

Подобни добавки се продават в специализираните магазини и в бензиностанциите, но въпреки всички плюсове, с тях трябва да се внимава, когато ги наливате в двигателя. И препоръчително е първо да се консултирате с опитен механик, защото никога не знаете как двигателят на вашата кола ще реагира на нестандартната "химия". 

fallback
  • #3
    Мартин ( преди 2 години )
    Аз ги чета и са ми интересни. Ти като не искаш - не ги чети, а не дей да цапаш форума. Този автор определено внесе цвят в аутомедия. Разбира ги нещата.
  • #2
    Абе Румене ( преди 2 години )
    Мислиш ли, че хора които живеят в региони със средна зимна температура под -10 ти четат братвижите?!?!
  • #1
    //// ( преди 2 години )
    Ако живея в район в който зимата температурата е винаги -20 то щях си сложа нагревател на двигателя или щях си направя гараж!
fallback
Последни