Всяка предлагана от производителя опция за превозно средство има определен ресурс, след който се налага нейната замяна или ремонт. Много от важните системи в автомобила не са трудни за поправка, като тя дори може и да не струва много скъпо. Има обаче елементи и системи от допълнителното оборудване, които след няколко години експлоатация се превръщат в сериозна тежест за джоба на собственика. Техният ремонт или замяна с нови не само е много скъп, но и сложен, което прави още по-неприятни. Експертите от изданието Auto.Mail посочват 5 такива опции, които е добре да бъдат избягвани при покупката на употребяван автомобил.
5 опции при кола на старо, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилните производители достигат определена мощност при своите двигатели, за да може те да отговарят на екологичните стандарти. След това идват тунинг-фирмите, които увеличават тези показатели за кеф на собственика. За да не пречи, катализаторът се премахва от изпускателната система и силовият агрегат вече отговаря на стандарт Евро-2, като се препрограмират датчиците на всмукателната система и на системата за приготвяне на сместа, която изгаря в мотора.
Резултатът от всичко това е, че двигателят започва да работи в ненормални режими, появяват се отлагания в горивните камери и върху клапаните, а ресурсът на самия мотор намалява. Всичко това означава, че двигател с чип на 150 000 км може бъде в по-лошо състояние от нормален агрегат на 300 000 км.