IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три букви променят всичко: Тестваме най-мощното и най-скъпо MINI

Версията Соuntrymаn Jоhn Сооpеr Wоrks Аll 4 става и за всекидневна употребя

През 2010 година MINI пусна на пазара кросоувъра си Counrtyman, за да може да се възползва от увеличаващия се интерес към автомобилите от този клас. Моделът се задържа в производство 7 години, преди да смени поколенията, като се предлагаше с бензинови и дизелови двигатели, а клиентът можеше да избира между предно предаване и задвижване на четирите колела.


Mini John Cooper Works GP


Втората генерация на Counrtyman продължи пътя на предшественика си, като през 2020 година беше обновена, а промените засегнаха и най-мощната версия Jоhn Сооpеr Wоrks Аll 4. Именно нея имахме възможност да тестваме и да се убедим, че това не е някаква екзотична приумица на британския производител, а автомобил, който може да се използва и във всекидневието.

Промените в дизайна на кросоувъра включват поставянето на изцяло LED-фенове с дневни светлини във външната обиколка на фаровете. Тази версия се отличава от стандартния модел още по долната част на предната броня, както и по решетката на радиатора, чийто дизайн в Mini наричат „пчелна пита“. Особено впечатляващ е цветът - British Grееn (зелено), който променя оттенъка си в зависимост от светлината навън.


Mini John Cooper Works GP


Светлините на задната част също са претърпели промени, като са в стил Union Jack, чиято цел е да ни върне към корените на оригиналното Mini. Те също разполагат с LED-технология, като са комбинирани с малки светло-отразители. Спортният характер на модела се подчертава от дифузьора и двете тръби на ауспуха. Изпускателната система има специална клапа за звука, благодарение на която моторът звучи още по-впечатляващо.

Типично за модел от висок клас, интериорът на Mini Соuntrymаn Jоhn Сооpеr Wоrks Аll 4 е подчинен на удобството и лукса. По-ниските нива на оборудване са със седалки от текстил, но топ-версията е с кафява кожа, като предните две кресла имат електрически настройки, както и подгряване и вентилация. Кожа има и по вътрешната страна на вратите и долната част на таблото.


Mini John Cooper Works GP


След фейслифта традиционният приборен панел и заменен от малък дисплей, разположен пред шофьора. Той представлява комбинация от цифрови и аналогови показатели, а на волана са разположени бутоните, с които се управлява мултимедията и адаптивния круиз-контрол. Има и листчета за смяна на предавките, ако водачът реши, че може да се справи по-добре от автоматичната скоростна кутия.

В оборудването на модела е включена познатата информационно-развлекателна система BMW iDrivе, която поддържа сервизите Аpplе Саr Plаy и Аndrоid Аutо, като има и вградена навигацията. Тя може да бъде управлява от джойстик на средната конзола или с доказване на екрана. За отбелязване е и възможността за автономно паркиране, която се предлага за този модел.


Mini John Cooper Works GP


Както вече стана дума, този автомобил може да бъде използван във всекидневието, при това не само за пътувания в града, но и на големи разстояния. На задните седалки спокойно се настаняват двама възрастни, които да пътуват удобно, а обемът на багажника е 450 литра. Не е чак толкова много, колкото вероятно се иска на някой, когато отива на почивка, но с малко компромиси нещата се получават.

Най-интересното при този автомобил е под капака. Версията Jоhn Сооpеr Wоrks се задвижва от най-мощния 2,0-литров двигател на BMW. Той развива 306 к.с. и 450 Нм, който се предава и към четирите колела с помощта на 8-степенна автоматична скоростна кутия с 8 предавки. Може да се поръча и адаптивно окачване, което подобрява поведението на автомобила и това се усеща веднага след смяната на режимите.


Mini John Cooper Works GP


Що се отнася до тях, те са три на брой. Стандартният е Mid, но има и Green, при който целта е по-нисък разход на гориво и съответно по-малко вредни емисии. И в двата случая окачването е меко, предавките се сменят още в ниските обороти и на практика имате обикновен семеен автомобил, който не се отличава кой знае колко от останалите. Съответно – той няма как да ви впечатли кой знае колко, камо ли да ви развълнува. А и честно казано, не пестите кой знае колко гориво – в режим Green разходът е близо 10 л/100 км.

В крайна сметка обаче тази кола има спортни гени и неслучайно носи името Jоhn Сооpеr. А това означава, че режим Sport е за предпочитане. Той променя настройките на двигателя и на скоростната кутия, като едновременно с това втвърдява кормилото и окачването. Активира се и клапата в изпускателната система, като забавлението започва. Въпреки сравнително сериозното си тегло от 1,7 тона кросоувърът се изстрелва от 0 до 100 км/ч за малко над 5 секунди и може да развие максимална скорост от 250 км/ч. Съответно, в този режим забравяте за разход от 10 л/100 км, но пък и на кого му пука?


Mini John Cooper Works GP


Освен характера на автомобила, трите допълнителни букви в името му – JCW, променят сериозно и цена. Базовият Mini Соuntrymаn c 1,5-литрoв бензинов двигател с 3 цилиндъра и 150 к.с. струва около 55 000. За версията John Coopera Works ще трябва да извадите близо 90 000 лв, но ако искате да се поглезите и да добавите всички предлагани опции, цената надхвърля 110 000 лв, което си е доста сериозна сума.

За нея обаче получавате кола, която можете да използвате всекидневно и едновременно с това да се отличавате от общия поток по улиците на града. Голямото достойнство на това Mini е, че то е практично и удобно, като предлага мощност, с която да изпреварвате без проблеми при всякакви условия. Да, с него не можете са излезете извън пътя, но то и не е предназначено за офроуд. В същото време обаче клирънсът му е напълно достатъчен, за да се качите на бордюра или пък да преодолявате дупките по пътищата, които у нас са често срещани.


Още снимки от теста на най-скъпото Mini - вижте в галерията:

0 от 500