IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите на Porsche ще предсказват повредите си

Германската компания тества „цифров двойник“, който ще внедри в серийните си модели

Всички бъдещи модели на Porsche ще бъдат оборудвани с нова технология, която ще им помогне да диагностицират предварително появата на неизправност в автомобила. За целта те ще получат „цифров двойник“, благодарение на който ще може да се предвиди натоварването и износването на различите детайли.


Porsche Taycan


По проекта се работи от 3 години, като технологията е разработка на софтуерната компания CARIAD, принадлежаща на Volkswagen Group. Идеята е да се използва дигитален двойник, който да предупреждава шофьорите за състоянието на техния автомобил. С помощта на сензори, вградени в превозното средства, интелигентните невронни алгоритми могат да се използват за централизиран анализ. За него ще помага и базата данни, събрана от автомобилите на марката до този момент.

Системата вече се тества за наблюдение на компонентите на в дигиталното шаси на Porsche Taycan, като събрана информация се оценява и се предава към централната сървърна система на Porsche. Там тя се сравнява с данните от автомобилния парк. След това специален алгоритъм изчислява прагова стойност на отделните детайли и ако тя бъде надвишена, клиентът може да бъде уведомен и помолен да отиде в център на Porsche за ремонт.


Porsche Taycan


Новата технология гарантира, че износването не надвишава определена граница, което позволява на техниците да ремонтират съответния детайл, преди той да бъде увреден. Тестът е напълно доброволен, като от Porsche обещават да събират данните анонимно. До момента половината от клиентите на Taycan са се съгласили да участват в пилотния проект, като системата трябва да бъде напълно завършена догодина.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    z8 ( преди 3 години )
    анонимно...!колко да е анонимно дане би да викнат съседката да и сменят развалената част
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Стефан Стефанов ( преди 3 години )
    Чатала на врата
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Клиентите на Порше не са хора, които си броят стотинките, за тях не е проблем да подменят износена част, вместо да шофират и да чакат тя да дефектира, просто защото тях ги интересува да стигнат от точка А до точка Б безпроблемно а не да си съсипят деня в чакане на пътна помощ и сервизи и т.н. Аз познавам хора, които преди тръгване почивка на морето, си карат предния ден колата на диагностика в сервиз да я огледат, защото тръгвали на дълъг път. И си плащат за това. Идеята е доста добра.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Чудят се от какво да изкарват пари. Софтуера ти казва че трябва да смениш скъпа част, понеже в повечето автомобили се износва след 100 К км, и кой си ти че да не го слушаш. Не че е лоша идеята, даже напротив, но нали автомобилите точно на Порше бяха най-надеждни според статиската на изгорелите крушки. Защо ли точно от тях започнаха с въпросният цифров двойник?!? ;))
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Германистански вицов ( преди 3 години )
    Голямо предсказване ще падне!