Volkswagen Group инвестира сериозно в технологиите за 3D принтиране от доста години. И сега германският концерн вече е готов да "бере плодовете" от тези инвестиции. Компанията ще започне масово плодовете на принтирани компоненти в производството на автомобили съвсем скоро, като една от премиум марките в концерна - Porsche, вече започна да предлага продукти, създадени с новата технология.
Porsche ще използва 3D-принтирани седалки за някои от своите модели, след като проведе задълбочено проучване и тестване на новата концепция, която вече е напълно готова за лансиране на пазара. Спортната марка ще предлага произведените по новата технология седалки както за водачите, така и за пасажерите отпред, след като продуктите получиха позитивни отзиви от традиционни клиенти и фенове.
Новите триизмерно принтирани седалки вече се предлагат тестово срещу допълнително заплащане чрез каталога Performance Parts на Porsche Tequipment за различни модификации на моделите Boxster, Cayman и 911. От февруари следващата година пък, 3D креслата ще са налични през подразделението Porsche Exclusive Manufaktur и ще бъдат интегрирани в онлайн конфигураторите на марката.
Според Porsche, в новия тип кресла има много повече от "просто дизайн" и уникален вид. В основата на изработката на новите седалки е централната им секция, която е основният "принтиран" компонент, заедно с долната част и облегалката. Тази секция е налична в три различни степени на твърдост, което ще рече, че креслото може да се настрои много по-фино според специфичните нужди на клиентите.
Ще припомним, че тази технология за седалките бе използвана за концепцията за спортен електромобил Porsche Mission R, представена в началото на есента на международния автосалон в Мюнхен. "Седалка, адаптирана според индивидуалните нужди на водачите, от доста време се предлага в моторните спортове", заяви тестовият пилот на Porsche Ларс Керн.
"Сега Porsche предлага такава опция и за серийните си автомобили с регистрация за използване по пътната мрежа. Още при първите тестове бях впечатлен от ергономията и фините настройки на различни компоненти", добави Керн.