Технологичното и научно подразделение на Volkswagen Group of America - Innovation Hub Knoxville, разширява научното си сътрудничество с Oak Ridge National Laboratory (ORNL) и университета в Тенеси, за работно проекти по нови технологии, включително такива, свързани с електрическата мобилност.
Първият проект, по който трите партньора работят, е иновативна и мощна система за безжично зареждане на електромобили, като за опитен образец е избран Porsche Taycan. Идеята на проекта е да се направи пробив в безжичното зареждане, като фокусът е върху електромагнитните вълни за елиминиране в колебанията им при процеса на индукционно зареждане.
Първите опити на технологията изглеждащ обещаващо, като прототип на системата е показал ефективност до 98 процента. Това ще рече, че почти всичката енергия, напуснала зарядното е влязла в батериите на електромобила. По време на изпитанията, екипът е успял да "надуе" мощността от 6,6 на 120 киловата.
Финалната цел е да се достигнат 300 киловата мощност, което ще позволи зареждане на 80% от батерията на Taycan за само 10 минути. Разработките, обаче, няма да спрат само с новото безжично зарядно. От Volkswagen Group и научните им партньори ще работят и по други проекти, като например модерни функционални материали.
Сред новото поколение материали са нов тип композитни панели за купетата на автомобилите, базирани на растения материали за интериора и нов процес на рециклиране на материали, които до момента са се считали за считали за нерециклиращи се