IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да проверите дали гумите ви отговарят на изискванията за зимата?

Не е нужно да посещавате сервиз или да притежавате специално оборудване

От началото на тази седмица полицията в страната започна операция "Зима", основната задача на която е да проверява дали колата е подготвена за зимния сезон. Най-интензивно полицаите проверяват гумите. До 15 ноември глоби няма да се налагат, но след това всеки водач с гуми, които не отговарят на изискванията ще бъде глобяван с 50 лв.


гуми проверка грайфер


Записаното в Закона за движение по пътищата е абсурдно, защото там не се предвижда поставянето на т.нар. зимни гуми. Единственото изискване е грайферът на гумата (независимо каква е тя) да е по-дълбок от четири милиметра. Ако се чудите дали гумите на вашия автомобил отговарят на това изискване, можете много лесно да ги проверите, при това без специални уреди и инструменти.

Необходима ви е единствено монета от два лева. Въпросната монета се поставя във вдлъбнатата част на протектора и ако сребърният външен ръб на монетата остава видим над горната част на протектора, то мислете за смяна на гумите, защото глобата от 50 лв. не ви мърда.

Съвсем друг е въпросът, че родните полицаи трябва да проверяват дали гумата е зимна, както и дали DOT-ът ѝ показва, че тя не е прекалено стара - все неща, далеч по-важни отколкото изискуемите 4 мм дълбочина на протектора.


0 от 500
  • #7
    21 rate up comment 17 rate down comment
    тб ( преди 3 години )
    няма гуми за зима и за лято, каква е зимата в египет или лятото на северния полюс, има гуми за настилка, за асфалт, за сняг, за дъжд, за кал и за лед, който са забранение в бг, затова се мери само дълбочина на протектора, така наречените зимни гуми са всъщност гуми за сняг и то работят само 15% по-добре спрямо другите гуми, на лед и двете гуми се пързалят, затова се мери само протектора
  • #6
    20 rate up comment 0 rate down comment
    apollo11 ( преди 3 години )
    Глупости!!Дот-а не е показател за качеството на гумата, а просто кога е произведена!..Специално за България, за някакви си 600км диагонал, държавицата ни има буквално 3 климата - докато у Враца бедстват от сняг, в Бургас може да плажуват...Именно затова е само дълбочина на грайфера, а не изискване за М+S
  • #5
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Fury ( преди 3 години )
    Да, текстът в закона е уникално ***. Защото е записано, че гумата може да е зимна или друга с грайфер по-голям от 4 мм. Можеше просто да пише, че през зимата гумите трябва да имат грайфер над 4 мм. Миналата зима не успях да вида и стъпя на сняг (Пловдив), тази ще видим!
  • #4
    26 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам дали сте запознати, но при мокър асвалт дори и зимата лятната гума има по-малък спирачен път. Предимствата на зимната гума е само на сняг, който сняг в някой области го имаме точно 2 дена през годината.
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това дали е стара или зимна гума не е проблем, те катастрофите ги правят най-много тия с мощните коли и с новите гуми дето карат с 200.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 години )
    Хората плащат данъци и пътищата трябва да са чисти. Вместо това парите се крадат и хората трябва да отделят пари и за зимно оборудване.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    От опит ( преди 3 години )
    Освен да замервате дълбочината е много важно да проверите износването . С една от колите преди години имах проблем , че лявата задна гума от вътре се бе износила почти на теловете , а от външната половина имаше 5мм грайфер