fallback

Зимни или всесезонни гуми - кои са по-добри за вас?

И двата избора си имат своите плюсове. Всичко зависи от начина на ползване

Всяка година стотици хиляди български шофьори бъркат дълбоко в джобовете си, за да сменят летните си гуми със зимни.            

      Други стотици хиляди с удоволствие си спестяват тази инвестиция, разчитайки на така наречените всесезонни гуми. И двете групи гледат една на друга с лека насмешка и чувство на превъзходство. Кой е прав? За да отговорим на този въпрос, нека първо припомним по какво се отличават летните, всесезонните и зимните гуми.          Летни, зимни и всесезонни - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #25
    До 12 ( преди 3 години )
    Бензинов.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако караш като мен: 10к год. макс, вкл. море и 2 почивки, излиза 7-8к само градско, идеален кандидат за всесезонна гума 195/65 15 около 100лв., Опитах и карах със зимни Мишелин целогодишно, но лятото ги направих на нищо по магистралата, така или иначе са за ***. Ако не си рейсър и караш нормално, повече градско и правиш до 10к си за всесезонна гума. Иначе преди тази кола си имах 2 чифта джанти и гуми и кефа зимна да сложиш чисто нова гума е несравним. Лятота е без коментар, ако от 15 на 17.
  • #23
    До 16 ( преди 3 години )
    Лоботомия да си претърпявал?
  • #22
    До 12 ( преди 3 години )
    Карам спортен автомобилл (около 200кс), на който от години съм сложил всесезонни. На извънградско смесен терен ми дава разход 7-8 при средна скорост над 100. На завоите винаги съм ги чувствал супер стабилни. Не мисля, че в тия отношения са много по-зле от летните. Просто купувайте добри марки, и обезателно първо се запознайте с хатактеристиките !
  • #21
    Оффф ( преди 3 години )
    Всяка лятна гума през лятото и всяка зимна гума през зимата има поне с 2 метра по добър спирачен път от висок клас всесезони при сходни условия! Тестовете го доказват! Чифт нови гуми при нормална употреба и правилна поддръжка могат да се ползват 4-5 сезона (ако спазвате стриктно препоръката за стареене на материала) или 50-60 000км. С 2000 лв карате със сигурни летни и зимни гуми 5 години или над 100 000км!Универсалното решение е само по рекламите!!!
  • #20
    Xa ( преди 3 години )
    В София стаеат много катастрофи но с ниска скорост. Между селата стават малко катастрофи но с фатален край. Не са виновни гумите.
  • #19
    Изобщо ( преди 3 години )
    Няма нужда всесезонната гума да стои в къщи при сняг и лед - тя е създадена да се справя отлично във всеки сезон ! Единственото изискване е разумното (а не някакво лудешко) шофиране ! Използвам такива от много години, и не съм имал никакви проблеми с тях . За пример ще ви дам, че съм карал през 15-20см вода с 80км/ч, без колата дори да се заклати.
  • #18
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    15 евро на гума е средна цена за смяна в Западна Европа. Умножено по 4 по 2 в година. Излизапа по-скъпо от всесезонна на Мишелин. И като добавим, че те въобще не са лоши гуми, напротив, става така, че ако не живееш в непристъпни места е по добре да минеш на всесезонни.
  • #17
    Жоро ( преди 3 години )
    Искам да кажа че ако караш. 80% софииско градско и 20% оффроуд и магистрала просто са перфектни. Сега ако си млад шофьор или рейсър тогава тогава смяната на гуми има смисъл.
  • #16
    Жоро ( преди 3 години )
    Така гумата е линглон R620 , колата е субару оутбек и редовно и се кефя в кал и сняг (ако има). Та очевидно за моя стил на каране са идеални. Отделно за лед няма стабилна гума , виж гума за мъгла си е друго нещо.
fallback
Последни