Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Това е един навик, който малко шофьори имат. Задължително преди тръгване трябва да се направи една обиколка на автомобила, която не отнема време. Няма значение дали става въпрос за потегляне на дълъг път или за кратко пътуване до работното място – подобен оглед е задължителен, като трябва да се обърне внимание на състоянието на колелата, на арките над тях и на решетката на радиатора.
През зимата винаги почиствайте стъклата и светлините, като не забравяйте да премахнете снега от покрива. При спиране той може да се плъзне върху предното стъкло и да блокира погледа ви.