fallback

Mercedes C-Class на старо – колко е надежден?

По-новите модели получават високи оценка, докато при старите е точно обратното

Семейството C-Class на Mercedes-Benz е на пазара повече от 30 години и си е спечелила репутацията на един от лидерите в сегмента на компактните премиум-модели. Той диктува модата н този клас и неслучайно конкурентите се равнява с него. Основните, разбира се, са BMW 3-Series и Audi A4, но в тази група попадат още Alfa Romeo Giulia, Lexus IS, Genesis G70, Infiniti Q50 и Volvo S60. Нито един от тях обаче не може трайно да измести C-Class от върха.

В класацията на Forbes - Wheels 2021, предишното поколение Mercedes C-Class (W205) се нарежда на първо място както в компактния премиум-клас. Сред основните му предимства се посочват посочиха дизайна, интериора, отличното поведение на пътя, докато недостатъците включват сравнително висока цена, шумен двигател и липса на място в багажника.

Проучването на Kelley Blue Book (KBB) също поставя C-Class на първо място, подчертавайки нейното усъвършенствано инженерство и богата електроника. Друга агенция за подпомагане на потребителите - J.D. Power, класира модела на на 5-то място сред първокласните компактни автомобили с обща оценка от 79 от 100 възможни. Освен това, по отношение на качество и надеждност моделът печели 81 от 100, а по отношение на производителност - 75 от 100.

Германската автомобилна асоциация ADAC характеризира Mercedes C-Class като „изключително удобен и безопасен автомобил, който обаче е доста скъп“. Говорейки за модела C180, експертите подчертават въздушното окачване, 7-степенната скоростна кутия и системите за активна безопасност.

По отношение на техническата надеждност C-Class изглежда изключително солидна с 1,6 повреди на 1000 регистрирани превозни средства. Основните слабости на модела, които се посочват, са проблеми с ключа за запалване, акумулатора и управлението.

Последният доклад на германската организация за технически преглед и сертифициране TÜV (TÜV-Report 2021) потвърждава констатациите на ADAC и нарича C-Class „един от най-надеждните употребявани автомобили“, но само в категорията на 2-3 години (поколение W205). Там моделът заема почетно 7-мо място (от 127) с 3% (със средно ниво от 5,9%), зад Mercedes B-class, Mercedes GLK, Mercedes SLK, Mercedes E-class Coupé, Audi Q3 и Porsche 911.

В оценката на модела се отбелязва, е салонът на модела (W205) е много солиден благодарение на качествените материали. Петте дефлектора на вентилационната система придава спортен вид на интериора, а списъкът с опции включва head-up дисплей, който показва различна информация директно върху предното стъкло.

При двигателите се отчита, че сред фейслифта от гамата отпадна 3,0-литровият бензинов мотор с 6 цилиндъра, чието място беше заето от 3,5-литров с 252 к.с. Задължително при покупка на модела трябва да бъде проверена сервизната му история.

С напредването на възрастта C-Class обаче пада все по-ниско в класацията на TÜV. Сред колите на възраст 4-5 години той е 39-и със 7,8% повреди (средно за категорията - 10,3%), сред 6-7-годишните - 31-во място с 12,9% (средно за категорията - 16,2%), при 8-9-годишните - 44-то място с 21% (средно за категорията - 22,2%). И накрая, в сегмента на автомобили на възраст 10-11 години, C-Class показва по-лоша надеждност от средната за категорията - 34,2% срещу 28%. Това е едва 82-ро място в рейтинга и е сравнимо с показателите на скромните Peugeot 307, Fiat Panda и Kia Rio.

fallback
  • #21
    Киро ( преди 3 години )
    Пичове, аз имам W205. На 4 години е, карам го от 1 година. Купен от представителство с доказана история. Изключителен автомобил, много надраснал предшественика си. Луксозна мини-лимузинка. Единствената забележка ми е, че ми е малко нисък за вкуса. Ако ви интересува нещо конкретно - питайте.
  • #20
    До 18 ( преди 3 години )
    Какъв ксенон за 150 евро бе? Ксенонови е фарове на Филипс струват между 4 и 11 евро на западния пазар, в зависимост от модела и мощността. Хайде мисли малко, преди да пишеш. Ако ти си се прекарал за 150, другите не ядем доматите с колците.
  • #19
    Бай Соичиро Хонда ( преди 3 години )
    Много смешни Хансовците от Щутгарт. Аз ще ударя едно саке, а те да почерпят Рено, белким им пуснат гювеч някакъв сносен двигател, че техните ярмомелки са пулна скръб!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Обикновенно на 4/5 години първият собственик продава колата на някого който няма пари за нова и пести от качествена поддръжка и затова на 7-8 години е пълна скръб. Един познат има Е-клас и оня ден като му изгоря едната крушка отиде та купи китайски ксенон, щот на филипс бил 150юро.
  • #17
    Рентиер от Радомир ( преди 3 години )
    До #15 Гошката Гошкаааа , моя беше първия внос в *** , голема работа беше за времето си , колко жени седнаха в тая кола тогава за няма и две лета , скъсах се от кеф и от щуротии Най хубавия Мерцедес е новия Мерцедес , много си прав....освен ако не е над 450 коня...
  • #16
    Рентиер от Радомир ( преди 3 години )
    Модел на 14 години , здравата са го направили щом още се дума за него
  • #15
    Гошко ( преди 3 години )
    Никоя марка не може да се доближи до Мерцедес когато си купите като мен нов от магазина тогава коментирайте.БМВ АУДИ, ужас!
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Мерцедес само нов с гаранция. Така единствено може да се постигне удоволствие без драми.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    До 8 ,тези скъпите коли се купуват като фирмени и именно те навъртат големия километраж.Познат си купи Пасат от представителство на ФВ в Германия и за 2 години само километрите му бяха близо 200 х.км.,та така и стези С класи и те са същите служебни коли.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност, това е някакъв косвен наследник на 190-ката. Питам се, какво се обърка в този свят?
fallback
Последни