IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes-Benz ще намали печалбата на дилърите си

Със спестените пари компанията ще финансира eлектромобилите си

Mercedes-Benz ще използва част от маржовете на печалбата на своите дилъри, за да помогне за финансирането на прехода си към електрически превозни средства. Германският производител вече е уведомил търговците на марката в САЩ, че ще намали маржа им с половин процентен пункт до 13 процента. Това намаление ще дойде от 6-процентния „търговски марж“, който дилърите използват.


Mercedes-Benz


„Те разглеждат всяка възможност да компенсират тези разходи и намаляването на маржа е един от начините да го направят“, каза Джеф Айоза, дилър на Mercedes в Ню Лондон (Кънектикът).

От компанията потвърдиха, че не предвиждат намаляване на своите печалби през следващите 5 години. Според главния изпълнителен директор на марката в САЩ – Дмитрис Псилакис, целта на Mercedes не е да осигурява рентабилност на своите дилъри.


Mercedes-Benz


„Виждам, че приоритетите за дилъра може да се променят в бъдеще, тъй като той ще трябва да прокара една или друга технология. Маржът е двигател на производителността, така че е свързан с някои критерии за производителност, които ще бъдат адаптирани към електрическия продукт“, заяви Псилакис.

Компанията планира да инвестира повече от 46 милиарда долара за разработване на електрически превозни средства между 2022 и 2030 година. Тя вече информира търговците на дребно, че ще предложи нови бонуси при продажбите на електромобили и сертифицирани употребявани автомобили.


Mercedes-Benz


Изданието Auto News също така съобщава, че производителят на автомобили е опростил структурата на маржовете на дилърите и е намалил броя на критериите за ефективност, които трябва да бъдат постигнати, за да могат дилърите да спечелят своите бонуси. Рентабилността на търговците нарасна по време на пандемията, като възвращаемостта на продажбите почти се удвои от 3,3% на 6,4%.

„Дилърите правят повече пари, отколкото са правили през живота си, така че, ако има подходящ момент за намаляване на маржовете им, той е точно сега", казва Патрик Уомак, директор на представителство на Mercedes-Benz в Билингс (щата Монтана).


Mercedes-Benz


В Mercedes-Benz очакват пазарът на електромобили в Северна Америка да нарасне с 850% през следващите шест години, като половината от глобалното производство на компания до 2025 година трябва да бъде именно на превозни средства на ток.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Ако знаеш колко си прав. Големи приказки изприказваха и милиони хвърлиха за реклами на електрическия EQC, но за първите два месеца от продажбите успяха да направят 55 продажби в Германия. Целия оборот от продажбата им беше по-малко отколкото бюджета за реклама. Пълно пазарно фиаско. Едно са рекламните лозунги за електрификация, а съвсем друго реалните продажби.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Епименос Магапасис как въобще "изчисли", че клиентите ще искат да купуват Mercedes-и в бъдеще, че пък и електрически, че е сметнал какви маржове да има за дилърята, пък и колко печалба ще "папка" той? - ами ако клиентите не желаят китайски телевизори и комп.-ове, качени на колела, но brand-ирани със скъпа емблема, "к'о пра'им"...
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Tesla са решили кардинално този проблем по сталински. Няма дилъри няма проблеми.