fallback

Mercedes-Benz ще намали печалбата на дилърите си

Със спестените пари компанията ще финансира eлектромобилите си

Mercedes-Benz ще използва част от маржовете на печалбата на своите дилъри, за да помогне за финансирането на прехода си към електрически превозни средства. Германският производител вече е уведомил търговците на марката в САЩ, че ще намали маржа им с половин процентен пункт до 13 процента. Това намаление ще дойде от 6-процентния „търговски марж“, който дилърите използват.

„Те разглеждат всяка възможност да компенсират тези разходи и намаляването на маржа е един от начините да го направят“, каза Джеф Айоза, дилър на Mercedes в Ню Лондон (Кънектикът).

От компанията потвърдиха, че не предвиждат намаляване на своите печалби през следващите 5 години. Според главния изпълнителен директор на марката в САЩ – Дмитрис Псилакис, целта на Mercedes не е да осигурява рентабилност на своите дилъри.

„Виждам, че приоритетите за дилъра може да се променят в бъдеще, тъй като той ще трябва да прокара една или друга технология. Маржът е двигател на производителността, така че е свързан с някои критерии за производителност, които ще бъдат адаптирани към електрическия продукт“, заяви Псилакис.

Компанията планира да инвестира повече от 46 милиарда долара за разработване на електрически превозни средства между 2022 и 2030 година. Тя вече информира търговците на дребно, че ще предложи нови бонуси при продажбите на електромобили и сертифицирани употребявани автомобили.

Изданието Auto News също така съобщава, че производителят на автомобили е опростил структурата на маржовете на дилърите и е намалил броя на критериите за ефективност, които трябва да бъдат постигнати, за да могат дилърите да спечелят своите бонуси. Рентабилността на търговците нарасна по време на пандемията, като възвращаемостта на продажбите почти се удвои от 3,3% на 6,4%.

„Дилърите правят повече пари, отколкото са правили през живота си, така че, ако има подходящ момент за намаляване на маржовете им, той е точно сега", казва Патрик Уомак, директор на представителство на Mercedes-Benz в Билингс (щата Монтана).

В Mercedes-Benz очакват пазарът на електромобили в Северна Америка да нарасне с 850% през следващите шест години, като половината от глобалното производство на компания до 2025 година трябва да бъде именно на превозни средства на ток.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    в сервизите работят хора които не могат да четат и да пишат и имат четири крака и гледат по тъпо от всеки квартален *** понякога си мисля ако хвърля гаечен ключ в сервиз дали някой от тях няма да се затича да го вземе
  • #7
    AMG ( преди 2 години )
    Само в София БМВ има 4 дилъра и сервизи - може да си избираш, все пак има някаква конКУРенция! При Мерц нещата са зле още от татово време - първо беше УБО-сервиза, прерастнал в балкан-скандал, сега преименуван от некъв арабин на силвър стар! Опашки, нерви, чакане...ами няма друга алтернатива, ако щеш...
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    EQC има 18
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    в нашето мобиле има само 8 обяви за мерцеденс бенз EQS, кой точно лъже?????
  • #4
    До 6 ( преди 2 години )
    Е аз ти казвам да отвориш мобилето, немското и българското и да видиш сам колко много бройки се продават втора ръка. Как да ти вярва човек на нещата които пишеш, когато реалността е друга?
  • #3
    До 3 ( преди 2 години )
    Е как са направили 50 продажби, като само в нашето мобиле има 20 обяви втора ръка, в мобиле де има над 230 обяви. Сега не ми е ясно колко е добра като автомобил но Мерцедес EQS е без алтернатива в момента. Вътрешно пространство по-голямо от на S клас, интериора е уникален, не можеш да разбереш в автомобил ли си или космическа совалка. Пробега е 780км. Верно цените ас от 200 хиляди лева нагоре, ама получаваш лукс и качество от S клас. Тесла S изглежда като, два ценови класи надоло.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    за такава цена е нормално да стане фиаско
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Епименос Магапасис как въобще "изчисли", че клиентите ще искат да купуват Mercedes-и в бъдеще, че пък и електрически, че е сметнал какви маржове да има за дилърята, пък и колко печалба ще "папка" той? - ами ако клиентите не желаят китайски телевизори и комп.-ове, качени на колела, но brand-ирани със скъпа емблема, "к'о пра'им"...
fallback
Последни