Audi може сериозно да са се втурнали в посока към електрификация, но явно все още знаят как да правят високодинамични автомобили, задвижвани единствено от добрия стар двигател с вътрешно горене. Дори не говорим за суперколата R8 с нейния атмосферен V10, макар героят на материала ни - новото RS3 да е също толкова бърз в ускорението, колкото спортния флагман.
Точно така, компактен модел с наполовина по-малко цилиндри от R8, може да се сравнява с далеч по-сериозни суперколи от ранга на Ferrari Enzo. И това ни доказва специализирания сайт Auditography, посветен на автомобилите на "четирите ринга". Специалистите увековечиха актуалното RS3 Sedan и неговият 2,5-литров турбомотор, след като направиха сериозно постижение при тест за ускорение от 0 до 100 км/ч.
Според официалната документация на Audi, седанът RS3 се нуждае от 3,8 секунди за да "вдигне" 100 км/ч. Но от Auditography успяват да постигнат това ускорение за едва 3,1 секунди или със 7 стотни под декларираното от германския производител. Германските луксозни марки са познати с подценяването на способностите на своите динамични машини, но не сме очаквали такава голяма разлика между документация и реален тест.
Повече за рекордното постижение може да видите във видеото:
Разбира се, динамиката не касае единствено ускорението по права линия, но с торк векторинг системата и дрифтърския си режим, Audi RS3 е наистина уникална машина, дори и да не сте с газ до ламарината на някоя магистрала. Макар и да е базиран на платформа с предно задвижване, компактният "горещ" седан може умело да върти задницата при активирането на системата RS Torque Rear, каквото е официалното име на дрифт режима.
Най-новият RS3 стана и най-бързият сериен автомобил от компактния клас на Нюрбургринг, което отчасти стана и благодарение на системата RS Torque Splitter, която подпомага опитите за недозавиване, характерни за мощните автомобили с предно предаване.
Както и разбира се с интелигентната и спортно настроена система quattro, която овладява 406-те конски сили и 500 Нм въртящ момент и ефективно ги разпределя между четирите колела.
Повече снимки на рекордьорския Audi RS Sedan вижте в галерията:
Източник и снимки: Auditography