IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Историческо постижение – електромобил е №1 по продажби в Европа

Tesla Model 3 успя да изпревари бестселърите Renault Clio и Dacia Sandero

За първи път в историята електрически автомобил е на първо място по продажби в Европа. Това съобщи в профила си в Instagram агенцията CarIndustryAnalysis, която е специализирана в анализи на автомобилните пазари в различни държави.


Tesla Model 3


Според публикуваната статистика за регистрация на новите автомобили в Европа за септември, на първо място е Tesla Model 3. Той успява да изпревари бестселърите на пазара Renault Clio и Dacia Sandero, като за първия месец на есента от него са продадени 24 591 бройки. Това е с 52% повече спрямо септември 2020 година и к 42% повече от септември 2019 година.

Електромобилът на Tesla има сериозен аванс пред втория в подреждането Renault Clio, чийто резултат е 18 264 единици (-23% спрямо септември 2020 и -27% спрямо септември 2019 година). В челната тройка влиза и Dacia Sandero със 17 988 регистрации (-9% и +41% съответно), докато неизменният лидер през последните години VW Golf е четвърти със 17 507 продажби.

Топ 10 по продажби в Европа за септември:

продажби


В същото време Model 3 дори не попадна в десетте най-популярни коли в Европа през първите девет месеца на тази година. В тази класация първите три места заеха Volkswagen Golf (176 061 автомобила), Toyota Yaris (157 240 единици) и Dacia Sandero (148 523 броя).


0 от 500
  • #51
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Това няма как да работи при Toyota и Volkswagen, които колкото и да реинвестират, не можеха да вдигнат продажбите си повече от 10 милиона годишно, докато Тесла може да продава всичко което може да произведе към момента. Самите те са си сложили таван от 20 милиона продажби годишно през 2030 година. Оттам нататък не могат да растат повече и не могат да реинвестират печалбите в растеж, затова ще започнат да дават дивиденти тогава.
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "никога не съм разбирал защо се раздават дивиденти от печалбата" - ти сам си си отговорил. Всяка фирма съществува, за да прави печалба, за да може собствениците си да си купят хляб, да си плащат наема...Акционерът е съсобственик. Дял от печалбата му се полага пропорционално на броя му акции. Разбира се, общото събрание може да гласува печалбата да не се изплаща като дивидент, а да се реинверстира. И такова решение може да се вземе навсяко общо събрание за следващия период.
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    колега, нещо май ме бъркаш с другия юнак, пиша само с малки букви, защото тук неграмотността е на брутално ниво; знам за какво говориш, но тесла ще трябва да осъвремени плана за 20 млн. коли 2030, защото другите не искат; така че ще трябва да строи повече
  • #48
    15 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 3 месеца )
    Да не гоорим, че със субсидия като тази в съседката ни Румъния, тройката идва за около 60 000лв.! Къде ще вземеш такъв електромобил другаде и ще пътуваш свободно из Европа подкрепен от зарядната инфраструктура на Тесла, която никой друг производител няма!
  • #47
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Освен това пропускаш основният момент - Тесла в момента строи два автомобилни завода и две фабрики за батерии, последното тримесечие изплати няколко милиарда дълг и въпреки това е на печалба от 1,6 милиарда долара. Към момента всичките им дългове останаха около 2 милиарда и скоро няма да има никакви. От друга страна, Volkswagen плаща дивиденти, но само заради ковид кризата изтеглиха 40 милиарда нови дългове, продължават да теглят и вместо да откриват, те закриват заводи.
  • #46
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Елон Мъск е гений, каквото пипне и го изкарва на върха - Paaypal, Tesla, Space-X...
  • #45
    17 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 3 месеца )
    Най- добрия електромобил за момента!
  • #44
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Ето там ти е грешката! Точно затова Тесла е толкова напред пред останалите, защото акционерите и са от друг вид и имат други очаквания. Например ако си вложил по 1000 долара в Volkswagen и Тесла през 2020 година, в единия случай ще имаш 1200 долара в акции и 24 долара от дивиденти при Volkswagen. От Тесла няма да си изкарал и долар дивидент, но в момента акциите ти ще струват 10000 долара. За последното тримесечие Тесла произведе 242000 автомобила с 1,6 милиарда печалба - 6600$ от автомобил
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    никога не съм разбирал защо се раздават дивиденти от печалбата при положение, че винаги може да се строи и оптимизира, но все пак съм прос инженер, а светът се върти от банкери
  • #42
    25 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    колега, тесла и спейсекс гледат далечното бъдеще, а повечето ни сънародници се чудат какво да пият и с какви мезета; ако сложим и постоянната фрустрация и незадоволеност е нормално да псуват непрекъснато; а,да, тесла ще прецакат всички бензиноколонки и това още повече ги бърка