IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla минава на нови батерии

Промяната засяга масовите Model 3 и Model Y

Сред цялостната информация, публикувана от Tesla, по време на презентация за резултатите от третото тримесечие на годината, направи впечатление намерението на компанията да оборудва Model 3 и Model Y с литиево-желязо-фосфатни батерии (lithium iron phosphate - LFP). Стратегията вече бе внедрена в Китай за Model 3, произвеждан в Шанхай от миналата година, а сега промяната ще засегне и по-малкия кросоувър на американците, независимо от това къде се произвежда той.


Tesla Model 3 & Model Y


От производителя на електромобили обясняват на новите си клиенти за модела Model 3 SR +, че решението да се премине към LFP батерии се налага заради затрудненията с намиране на кобалт и никел, които са есенциални компоненти на "нормалните батерии, произвеждани със сплав от двата редки метала и алуминий. Липсата на бърза реакция доскоро доведе до непостоянство и забавяне на доставките в една и без това сложна ситуация в автомобилната индустрия.

От една страна Tesla, както всички останали компании, е в период с несигурни доставки и нарастващи цени на суровините. От друга, търсенето на американските електромобили расте с рекордни темпове, като поръчките значително надвишават производството. Това налага взимането на адекватни, според ръководството, мерки, които би трябвал ода помогнат за регулирането на проблемите.

Литиево-желязо-фосфатните батерии предлагат някои предимства за потребителите, като по-дългия жизнен цикъл спрямо конвенционалните акумулатори, което в дългосрочен аспект ще наложи по-малко ремонти или замяна на блоковете. От друга страна, тези акумулатори имат по-ниска енергийна плътност и като цяло предлагат малко по-малък пробег. И трябва да се вземе предвид, че са по-чувствителни при по-ниски температури, което означава допълнително намаляване на пробега.


литиево желязо фосфатна батерия


Босът на Tesla Илън Мъск, обаче, е оптимист по отношение на новия тип батерии, като отбелязва, че те могат да се презареждат на 100% и вярва че занапред около 2/3 от автомобилите на компанията му ще използват именно литиево-желязо-фосфатни акумулатори, което ще направи зависимостта на компанията (и потребителите) към по-редките метали по-малка.

Междувременно Tesla увеличи цените на флагманските версии на Model S и Model X с по 5000 долара, след като търсенето за двата електромобила нарасна с огромни темпове, а доставките започнаха да се забавят, въпреки увеличеното производство. Това повишение се добави към ръста в цените на  Model 3 и Model Y с по около 2000 долара от миналата седмица.

Models S бе спряна от производство за близо половин година, като асемблирането на фейслифтовата версия на модела рестартира наскоро, макар и при непълен капацитет на поточните линии. Доставките на обновения Model X също бяха възобновени неотдавна след пауза, а повишената цена и при него, и при седана се отнася за версията Long Range.

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ел колите са необратим процес , за ужасТ на минтирито и другите кавали .
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хи хи ( преди 1 месец )
    С пръдна ли преди това, ей това е въпросът, който не ни дава да спим спокойно
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Е ако се пълнят на 100% това звъчи повече от добре!!!
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не се опитвайте да спорите с андрешковци, само бъзик; тия хора още не се къпят всеки ден, не са си измазали външно къщите; а вие все едно говорите с уредници от лувъра
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #Pyramid продължаваш с фалшивите опорни точки. Цената на батериите се срина и за последните 10 години цената вече е осем пъти по-ниска. Рециклирането е толкова "трудно", че към момента 90% от материалите в батериите се превръщат в нови батерии, а останалите 10% отиват в други промишлености за други цели. Сложната поддръжка на капацитета не е проблем на потребителите. Всичко става автоматично. За сметка на това простатата поддръжка на nissan leaf скапва батерията и продажбите му намаляха.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Един 1000 Ah LiFeYPO4 ThunderSky Winston модул има 6 терминала (по три за всеки полюс) и отдава ток с големина 10,000 A (десет хиляди ампера). Не пробвайте да се греете с такава батерия, че у вас ще стане Помпей.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Хах! Младежът от #7 клас не е чувал за Thundersky (Winston) batteries и как точно тези стари железофисфатни батерии с по 5000+ цикъла изнасят целия градски транспорт на Shenzhen в последните 12 години: 16,000 (шестнадесет хиляди) електрически автобуса BYD K9 и K8 и 22,000 (двадесет и две хиляди) електрически таксита BYD e6. Седнал нашия да учи учонава
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Pyramid ( преди 1 месец )
    Батериите им имат драматични недостатъци избягнати при българска концепция. Т.е. или ще я възприемат или продължават с проблемите като висока цена, висока пожарна опасност, сложна поддръжка на капацитета, трудно рециклиране и т.н. Много им здраве.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Намаляване на изминатото разстояние с автомобил между 2000 и 2018 г. в повечето страни (около 1300 км/година на ниво ЕС) с много рязко намаление във Финландия и Гърция; той обаче се е увеличил в Полша и Испания.Голямо несъответствие на средното годишно разстояние, изминато с автомобил между страните: около 13 800 км/година за Австрия и Германия; около 9 500 км/година в Италия и средно 12 000 км/година за ЕС като цяло.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Стига ми дава примери от твоята ниска камбанария. Дай официалната статистика за Европа. Ама с цифри, а не с лични примериЕто първото което ми попадна в полезрението без да търся многоПРОМЯНА В ИЗМИНАТОТО РАЗСТОЯНИЕ С АВТОМОБИЛНамаляване на изминатото разстояние с автомобил между 2000 и 2018 г. в повечето страни (около 1300 км/година на ниво ЕС) с много рязко намаление във Финландия и Гърция; той обаче се е увеличил в Полша и Испания.Голямо несъответствие на средното годишно разстоян ...