IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla минава на нови батерии

Промяната засяга масовите Model 3 и Model Y

Сред цялостната информация, публикувана от Tesla, по време на презентация за резултатите от третото тримесечие на годината, направи впечатление намерението на компанията да оборудва Model 3 и Model Y с литиево-желязо-фосфатни батерии (lithium iron phosphate - LFP). Стратегията вече бе внедрена в Китай за Model 3, произвеждан в Шанхай от миналата година, а сега промяната ще засегне и по-малкия кросоувър на американците, независимо от това къде се произвежда той.


Tesla Model 3 & Model Y


От производителя на електромобили обясняват на новите си клиенти за модела Model 3 SR +, че решението да се премине към LFP батерии се налага заради затрудненията с намиране на кобалт и никел, които са есенциални компоненти на "нормалните батерии, произвеждани със сплав от двата редки метала и алуминий. Липсата на бърза реакция доскоро доведе до непостоянство и забавяне на доставките в една и без това сложна ситуация в автомобилната индустрия.

От една страна Tesla, както всички останали компании, е в период с несигурни доставки и нарастващи цени на суровините. От друга, търсенето на американските електромобили расте с рекордни темпове, като поръчките значително надвишават производството. Това налага взимането на адекватни, според ръководството, мерки, които би трябвал ода помогнат за регулирането на проблемите.

Литиево-желязо-фосфатните батерии предлагат някои предимства за потребителите, като по-дългия жизнен цикъл спрямо конвенционалните акумулатори, което в дългосрочен аспект ще наложи по-малко ремонти или замяна на блоковете. От друга страна, тези акумулатори имат по-ниска енергийна плътност и като цяло предлагат малко по-малък пробег. И трябва да се вземе предвид, че са по-чувствителни при по-ниски температури, което означава допълнително намаляване на пробега.


литиево желязо фосфатна батерия


Босът на Tesla Илън Мъск, обаче, е оптимист по отношение на новия тип батерии, като отбелязва, че те могат да се презареждат на 100% и вярва че занапред около 2/3 от автомобилите на компанията му ще използват именно литиево-желязо-фосфатни акумулатори, което ще направи зависимостта на компанията (и потребителите) към по-редките метали по-малка.

Междувременно Tesla увеличи цените на флагманските версии на Model S и Model X с по 5000 долара, след като търсенето за двата електромобила нарасна с огромни темпове, а доставките започнаха да се забавят, въпреки увеличеното производство. Това повишение се добави към ръста в цените на  Model 3 и Model Y с по около 2000 долара от миналата седмица.

Models S бе спряна от производство за близо половин година, като асемблирането на фейслифтовата версия на модела рестартира наскоро, макар и при непълен капацитет на поточните линии. Доставките на обновения Model X също бяха възобновени неотдавна след пауза, а повишената цена и при него, и при седана се отнася за версията Long Range.

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    И междувременно пробега пада, времето за зареждане се вдига, а недай боже да застудее остава в гаража, пробега е колкото е дълъг разклонителя :D
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ква стана бе чичета? нали нямаше проблем с батериите, а изведнъж рязко на задна и въвеждаме старитетехнологи. А със зор се продават по милион от тия талиги, ми кво ще правите като дотрябват 10? Ще слагате гребла. пeдали, платна какво?
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 3 години )
    Не знам за тендънсиз при цената на скъпите метални компоненти при ел.баттеритата, НО пък за инфо, ще ви предложа актуалната и навременна новина от БлумБърг.ТВ-то със следното заглавно мото: "Hertz променя мудния сектор за рент-а-кари със 100 000 НОВИ автомобила на Tesla"... Малко, но достатъчно и бая красноречиво за ел.карите
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Голем смях ( преди 3 години )
    Вече е трудно снабдяването с хим.елементи а сме едва в началото на "зеленият" преход
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Китайските Model 3 SR+ винаги са били с тези батерии!
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    на шминтири вече му обясних, че бъдещето е в желязото и сярата, чакам да ми обясни колко са редки и скъпи... а,да, и водородът