През лятото чешката компания MV Motors представи изцяло електрическа конверсия на УАЗ Hunter, наречена Spartan EV. Специалистите успяха да направят руския всъдеход екологичен, но запазиха двойното задвижване и оф-роуд способностите му. И това очевидно е допаднало на автомобилния производител, който сега има амбициите да електрифицира цялата си гама.
За сериозното решение обяви главният конструктор на УАЗ Олег Крупен, по време на научен форума. В доклада си за стратегията за развитие на марката, Крупин заявява, че бъдещето на уляновския завод ще бъде свързано с електромобилите. В основата на бъдещите модели е планирано да лежи именно технологията на чешката компания MVM и електрическия Hunter.
И макар чешката екологична версия все още да не е пусната в серийно производство и тестове тепърва да предстоят, руският производител е харесал много концепцията, като дори е организирал тестове за специализирани медии. И възнамерява да започне електрификацията на гамата си с 4 отделни етапа, като според Олег Крупин в момента компанията е на първия от тях.
В рамките на стратегията, от УАЗ ще проведат изпитания на Spartan EV и ще оценят комерсиалната му ефективност. Компанията ще конструира прототипи и ще се постарае да стори това с компоненти руско производство, стига това да е възможно. Самата технология на MV Motors, ако се окаже удачна, ще бъде адаптирана и за другите автомобили на руснаците - всъдехода Patriot и лекотоварния Profi.
Любопитното е, че в плановете за електрификация (поне за момента) не е включен високопроходимият миниван "Буханка". От УАЗ не споделят и за лансирането на нови модели, което ще рече, че компанията явно планира да съхрани настоящата си гама без съществени изменения. Колко време ще отнеме целия процес и какви ще са източниците на финансиране също не е ясно.
В рамките на доклада на Крупин, стана дума и за съдбата на представения през 2018 година хибриден УАЗ Профи, създаден в сътрудничество с института НАМИ. Според официалната информация, машината няма да стъпи на поточните линии, тъй като проектът "няма икономическа целесъобразност".