IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota е най-скъпата автомобилна марка в света

Още един производител попадна в Топ 10 на брандовете с най-висока стойност

Две автомобилни марки попаднаха с Топ 10 на най-скъпите компании в света. Класацията Best Global Brands се изготвя всяка година от консултантската фирма Interbrand, като в случая става дума за стойността на марката, а не за нейната капитализация.


Toyota


Японският производител Toyota заема 7-ото място, като е оценен на 54,107 млрд долара, което е с 5% повече от 2020 година. На осмо се нарежда Mercedes-Benz – 50,866 млрд, като тук увеличението е с 3%. Трета сред автомобилите компании е BMW, която е и 12-а позиция в общото класиране с цена 41,631 млрд долара (+5% за 1 година).

Начело е класацията е Apple ($408,251 млрд, +26% за година), следват Amazon ($249,249 млрд, +24%), Microsoft ($210,191 млрд, +27%), Google ($196,811 млрд, +19%) и Samsung ($74,635 млрд, +20%).

В Топ 100 на брандовете влизат общо 15 автомобилни производители. Освен споменатите това са Tesla ($36,27 млрд, +184%, 14-о место), Honda ($21,315 млрд, –2%, 25-о място), Hyundai ($15,168 млрд, +6%, 35 място), Audi ($13,474 млрд, +8%, 46-о място), Volkswagen ($13,423 млрд, +9%, 47-о място), Ford ($12,861 млрд, +2%, 52-ро място), Porsche ($11,739 млрд, +4%, 58-о место), Nissan ($11,131 млрд, +5%, 59-о място), Ferrari ($7,16 млрд, +12%, 76-о място), Kia ($6,087 млрд, +4%, 86-о място), Mini ($5,231 млрд, +5%, 96-о място), Land Rover ($5,088 млрд, +0%, 98-о място).

Любопитното е, че по-рано аналогична класация беше публикувана от друга компания - Brand Finance. В нея на първото място сред автомобилните марки беше Mercedes-Benz, на второ - Toyota, на трето – Volkswagen, а на четвърто – BMW.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много скоро Тесла ще задмине Apple на първата позиция.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6#......Не бъди толкова уверен за Евро 7,смъртта на двг и в часност на Тойота! Те имат най много опит от ВСИЧКИ в електро автомобилите. Просто защото те бяха първите които комбинираха двата дв. И направиха Хибрид преди 2г. От къде ти дойде на ума че ще закъсат. И между другото скоро ще чуеш нещо ново за батериите! И то ще дойде от Тойота! Не бързай да се радваш толкова.
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ха-ха-ха, искрено ме разсмя. Toyota вади тази батерия от 2012 година и беше заплаха за Тесла тогава. По същото време ни обясняваха как през 2020-та, света вече ще е преминал на водород. Продължават да ви баламосват със същите лъжи и вие продължавате да им вярвате. Не си ли спомняте новината, че до 2030 година Toyota щяла да инвестира 3,4 милиарда в батерии, като планува през същата тази 2030-та година да продава по 1 милион електромобила? Тесла ще ги продаде още тази година, а тогава 20 милиона.
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До #6 ( преди 1 месец )
    Тези двамата - Тинтири минтири и Швабен зи каскен - като ги видиш, директно можеш да им слагаш минус. Крайно необразовани и пристрастни, но затова пък много гласовити и нахални. Няма смисъл да им четеш мненията, защото 90% от написаното е лъжа, неистина или нещо, което просто на тях им се иска.
  • #9
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Да, те така Тойота няма-няма да имат електромобили и в един момент ще пуснат батериите с твърд електролит и цялата досегашна генерация самозапалващи се електромобили ще отече в канала.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Tesla никога не е произвеждала хибриди и не мисли да произвежда. Вероятно говориш за Toyota, но пропускаш факта че хибрида все пак има ДВГ. И защо ми е да ги мисля, като самите те не мислят за бъдещето си и самият Айкидо Toyoda си призна, че ако плануваните мерки бъдат приети с Toyota е свършено?
  • #7
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла има на всеки свой модел хибрид така че не ги мисли
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Долните двама, да не падате от небето? Toyota няма нито един модел електромобил и скоро няма да има точно защото не разполага с батерии. Максималната цел която са си поставили в най-оптимистичния случай е чрез всички джойнт-венчъри и договори, които са подписали, през 2025 година да разполагат с батерии за половин милион електромобила. Тесла само тази година ще продаде около милион, а през 2025 година влиза в сила евро 7, което е смъртна присъда за ДВГ, включително хибридите.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нормално ВАГ имат емисии щото държат автомобилни компании произвеждащи лами като Бентли Ламбо Ман Скания Порше и тн.А ако почнат да ги продават или нещо друго фв груп отива на бунището на историята.Ама те нямат избор освен да купуват квоти от Тесла затова и ухажват Мъск.Ама никой не е и казал че Мъск ще остане лидер при електричките.
  • #4
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Ха-ха, долния - Тойота е единствения производител който сам си произвежда батериите. Яките им печалби ще продължат, защото те са най-подготвените за трансформацията - без електромобили имат по-ниски емисии от ВАГ с "многото" електромобили. Два хибрида с 2х1.5 кВтч батерии спестяват СО2 емисии колко един електромобил със 75 кВтч батерия. В ограничена откъм ресурси за батерии световна икономика кой е по-интелигентния подход - хибрид или електромобил?