Агенцията за анализи и финансови консултации InterBrand обяви ежегодната си класация "100-те най-скъпи марки в света". Естествено, сред тях има автомобилни брандове, които са общо 15 на брой.
Най-скъпият от тях е Toyota, като той заема 7-о място в общото класиране и е оценен на 51,595 млрд. долара (-8% в сравнение с 2019 година). След това се подрежда Mercedes-Benz - 49,268 млрд. (-3% и осмо място в общото класиране). На 3-а позиция сред автомобилните марки) е BMW -39,756 млрд. (-4%, 11-о място в о/щото класиране).
В класирането следват Honda -21,694 млрд. (-11%) и Hyundai - 14,295 млрд, (+1%), а на 6-о място е Tesla (40-о в общото класиране). Производителят на електромобили за първи път влиза в Топ 100 на InterBrand, като е оценен на 12,785 млрд. долара.
След това се нареждат производители като Ford (12,568 млрд., -12%), Audi (12,428 млрд.,-2%), Volkswagen (12,267 млрд., -5%), Porsche (11,301 млрд.,-3%).
Лидер в общото класиране е марката Apple, която е оценена на 322,999 млрд. долара (+38% в сравнение с 2019 година), следвана от Amazon - 200,667 млрд. (+60%) и Microsoft - 166,001 млрд. (+53%).
Снимка: Toyota