Когато избират автомобили от различни марки, германците обръщат внимание на три основни аспекта – безопасност (71,6% от запитаните), удобство (56,4%) и екологичност (46,5%). Оказва се обаче, че всеки шести (16,4%) си избира кола, заради която да изглежда привлекателно в очите на останалите, сочи проучване на списанието Mobile.
Според резултатите от допитването, най-привлекателно в очите на обкръжаващите го изглежда човек зад волана на BMW. По този показател баварският бранд изпреварва дори луксозните спортни коли на Porsche, като разликата е минимална. Мъжете са оценили двете марки по-равно, но жените предпочитат BMW.
Любопитното е, че американският бранд Jeep, който също се отъждествява с мъжественост, получава по-голяма подкрепя от жените, отколкото от силния пол (13,7% срещу 9%). Най-малко привличат внимание собствениците на автомобили Fiat.
Когато става дума за престиж, то тук на първо място е марката Mercedes-Benz (68,5%), която изпреварва BMW и Porsche. Двете трети от германците считат, че именно тя е основен символ за професионалния и личен успех на нейния собственик. Същият бранд е и на първо място в категорията „безопасност“ (47,8%), където на последна позиция се нарежда Smart (1,8%).
В категорията за екология обаче Smart е втори (13,1%), като отстъпва единствено на японската марка Toyota (17,3%).
Снимки: BMW, Mercedes-Benz