fallback

Напук на екологията – Chevrolet пуска на пазара 10,4-литров V8

Двигателят с 1004 к.с. е предназначен за тунинг-ателиета и за драгстери

Американското подразделение Chevrolet Performance представи най-големия си и най-мощен мотор, който е предназначен за компании, занимаващи се с тунинг или с направата на машини за драг-рейсинг. Новият двигател ZZ632/1000 е отговорът на Chevrolet на компанията Mopar (подразделение на концерна Stellantis) и на нейния мотор Hellephant, който беше представен още през 2019 година.

Атмосферният двигател ZZ632/1000 принадлежи към класическото семейство Big Block V8 и е унифициран с вече предлагания мотор ZZ572, който се монтира на заводските хот-род Chevrolet Copo Camaro. Двата агрегата имат един и същ чугунен блок, но при новия диаметърът на цилиндрите е увеличен и така работният обем нараства от 9,4 на 10,4-литров.

Двигателят има специална многоточкова система за впръскване на горивото, стоманен колянов вал, алуминиеви бутала и компресия 12:1. Голямата гордост на екипа, създал мотора, обаче са входните и изходите канали с еднаква дължина за всички цилиндри (при донорския агрегат те се различават). Това позволява равномерна работа на мотора и еднаква мощност от всеки от осемте цилиндъра.

При използването на бензин А-98 новият мотор развива мощност 1004 к.с. при 6600 об/мин и 1188 Нм въртящ момент при 5600 об/мин. За екологичните стандарти спокойно може да бъде забравено, тъй като моторът е направен с различна цел. По време на изпитания той е издържал без проблеми на 200 симулирани старта на драг-рейсинг.

За сравнение, двигателят Hellephant на Mopar е с работен обем от 7,0 литра и има механичен компресор, като развива 1014 к.с. и 1288 Нм. Неговата цена беше 30 000 долара, като компанията произведе и продаде само 100 бройки и беше принудена да закрие проекта. Атмосферният ZZ632/1000 на Chevrolet ще бъде както по-масов, така и по-евтин, въпреки че цената му засега не се съобщава. Донорският V8 9.4 обаче струва 16 000 долара.

Снимки: Chevrolet

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    10 литров двигател с чугунен блок. Определено американците не са влезли още в 21ви век. Тоя голям и тежък кютук, нямам представа къде ще го сложат, защото къде и да е ще разбалансира автомобила и няма как да покаже добри неща на писта. За драгове може, но и там барнат 4 литров осмак с малко тунинг може да изкара подобна мощност, естествено и много по-добро пътно поведение.
fallback
Последни