Концернът General Motors прекратява производството на най-мощния сериен двигател с вътрешно горене в своята история - 6,2-литровия бензинов V8 с механичен компресор, развиващ 765 к.с.
Този мотор дебютира на суперколата Chevrolet Corvette ZR1 (поколение С7 в края 2017 година). Освен това, двигателят с цялото оборудване, от което се нуждае, се предлагаше и в каталога от детайли и агрегати Chevrolet Performance Parts. Така всеки желаещ можеше да си го закупи и да го използва, както сметне за уместно.
Именно заводският каталог на Chevrolet съобщава, че производството на мотор LT5 се прекратява и той не може вече да бъде поръчват. Двигателят с обем 6,2 литра има алуминиеви глави на блока на цилиндрите, ковани бутала и разпределителен вал, както и система за директно впръскване. V8 моторът е оборудван с механичен компресор Eaton R2650 с обем 2,65 литра и развива мощност от 765 к.с. при 6400 об/мин.
След изваждането от употреба на LT5 най-мощният двигател, предлаган от General Motors, става LT4, който се поставя на суперседана Cadillac CT5-V Blackwing. Този 6,2-литров агрегат с мощност 677 к.с. също разполага с механичен компресор Eaton, като има изпускателни клапани от титан и система за смазване, която не допуска обратно стичане на масло по време на движение.
Седанът CT5-V Blackwing с двигател LT4 е и най-мощният Cadillac в историята, като ускорява от 0 до 60 мили в час (96,5 км/ч) за 3,7 секунди и развива максимална скорост от 322 км/ч.
Снимка: Chevrolet