fallback

Напук на екологията – Chevrolet пуска на пазара 10,4-литров V8

Двигателят с 1004 к.с. е предназначен за тунинг-ателиета и за драгстери

Американското подразделение Chevrolet Performance представи най-големия си и най-мощен мотор, който е предназначен за компании, занимаващи се с тунинг или с направата на машини за драг-рейсинг. Новият двигател ZZ632/1000 е отговорът на Chevrolet на компанията Mopar (подразделение на концерна Stellantis) и на нейния мотор Hellephant, който беше представен още през 2019 година.

Атмосферният двигател ZZ632/1000 принадлежи към класическото семейство Big Block V8 и е унифициран с вече предлагания мотор ZZ572, който се монтира на заводските хот-род Chevrolet Copo Camaro. Двата агрегата имат един и същ чугунен блок, но при новия диаметърът на цилиндрите е увеличен и така работният обем нараства от 9,4 на 10,4-литров.

Двигателят има специална многоточкова система за впръскване на горивото, стоманен колянов вал, алуминиеви бутала и компресия 12:1. Голямата гордост на екипа, създал мотора, обаче са входните и изходите канали с еднаква дължина за всички цилиндри (при донорския агрегат те се различават). Това позволява равномерна работа на мотора и еднаква мощност от всеки от осемте цилиндъра.

При използването на бензин А-98 новият мотор развива мощност 1004 к.с. при 6600 об/мин и 1188 Нм въртящ момент при 5600 об/мин. За екологичните стандарти спокойно може да бъде забравено, тъй като моторът е направен с различна цел. По време на изпитания той е издържал без проблеми на 200 симулирани старта на драг-рейсинг.

За сравнение, двигателят Hellephant на Mopar е с работен обем от 7,0 литра и има механичен компресор, като развива 1014 к.с. и 1288 Нм. Неговата цена беше 30 000 долара, като компанията произведе и продаде само 100 бройки и беше принудена да закрие проекта. Атмосферният ZZ632/1000 на Chevrolet ще бъде както по-масов, така и по-евтин, въпреки че цената му засега не се съобщава. Донорският V8 9.4 обаче струва 16 000 долара.

Снимки: Chevrolet

fallback
  • #11
    Do 5 ( преди 3 години )
    Недей да пишеш повече коментари за коли,не си за тоя сайт!!
  • #10
    д ( преди 3 години )
    Именно. НАПУК на екологията. Освен да тровят света краварите друго не знаят. Язък за цялото им 300 годишно съществуване
  • #9
    Фастер ( преди 3 години )
    Да ни пишат хора които не са карали американски стокови "бараки" с климатик,автоматик ,в най-лошия случай 3 ръчн и скорости и всички екстри за 65 -69та година ,които чак отпреди 20 годин намират масово приложение в Европата!Чугунен блок бил проблем и бил първобитен!Що не го пробвате в стар вариант при 6 или 8 цилиндъра да ви събере кръвта в петите бе ,разбирачи!Баси и акълите!Не си ли карал американско расово,не коментирай,щото ставаш за смех!
  • #8
    Карам е90 ( преди 3 години )
    Двигателя се прави само и единствено с цел да замърсява природата - все пак америка го прави, т. Е. Еврейте
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Типичната американска ****арщина. Целия свят гледа да мине на ток и да опазва околната среда - те правят 10 литрови копфтори. В Европа ни тъпчат всячески с евростандарти - краварите си карат камионите и бълват *** и пушилка от най-долната. Да умрат дано
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Чугунен блок ама ще надживее и динозаврите а немските алуминиеви кашкавали са за брак след 2-3 години
  • #5
    до 5 ( преди 3 години )
    Викаш Шевролет не могат да работят с алуминий.Нищо, че имат 10-ина двигателя с алуминиеви блокове... И понеже чугунения блок не е много здрав, за това който иска зверска мощност ползва мотори с чугунен блок. Ти из под кой камък изпълзя бе ? Ходи там си бръмчи с малолитражния миксер.Аман от пишман разбирачи.
  • #4
    До 4 ( преди 3 години )
    *** в европейски спортен двигател не е ползван от 30г. в Европа дори 1.4 двигател е с алуминиев корпус. Да те светна че чугуна е много лесен за чупене а алуминиевите сплави имат якоста на стоманата, но с три пъти по-ниско тегло. Освен това чугуна лесно корозира. Питай баба си кой тиган е по-хубав чугунения или алуминиевия? Естествено алуминия е по-скъп, по труден за обработка и ти трябва технология. Чугуна просто го отливаш в калъпи. Абе типична праисторическа технология от САЩ.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Зверски мотор ! С този чугунен блок ще може да носи и на налягане от компресор или турбини.Само трябва да се разреди, че 12:1 е малко множко за бууст.При два бара не ми се мисли каква мощност ще извади. Браво Шеви !
  • #2
    Имаме страшни умове, ( преди 3 години )
    Който и де е, каквото и да е направил, е левак, живеещ още в Тъмните векове. Но нашите велики умове, с огромния си опит на велика автомобилостроителна нация, веднага му вадим кирливите неумения и му показваме правия път. Хвала!
fallback
Последни