fallback

Нов рекорд за зареждане – 500 км за 5 минути

Технологията е разработена в Хонконг и е готова за серийно производство

Преди няколко дни компанията Piëch Automotive представи серийна версия на автомобила Piëch GT. Това е наистина много красиво купе, но по-интересни са технологиите, които използва.

При премиерата на автомобила беше обявено, че той разполага с акумулаторен блок с капацитет 75 кВт/ч, който е разработен от хонконгоския производител на акумулатори Dеsten. Твърдеше се, е времето за зареждане от 0 до 80% ще отнема 8 минути, но сега става ясно, че батерията ще се пълни за 4 минути и 40 секунди, като това ще осигури пробег от 500 км.

Това е постигнато благодарение на новия тип батерии на Desten и системата за зареждане с мощност 90 кВт. В основата на технологията да нови материали и специално подреждане на акумулаторните клетки. Батерията е проектирана за 3000 цикъла на зареждане-разреждане, което означава ресурс от 1,5 млн км.

От Desten твърдят, че при зареждане новият акумулатор не се нагрява до повече от 15 градуса по Целзий над температурата на обкръжаващата среда, като това е потвърдено от независими експерти. Създателите на батериите допълват, че те се състоят от елементи, които не се нуждаят от течно охлаждане. Затова и те са по-плътно разположени, което прави акумулатора по-компактен на размери.

Компанията обяви още, че започва да поставя своите зарядни станции на пътища и паркинги, а освен това ще ги предлага на всички желаещи. Първи новата технология ще получат жителите на Индонезия.

Снимки: Desten

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    странна работа, но да кажем, че не е бъзик
  • #7
    Пояснение 2 ( преди 2 години )
    В Яху статията бе посочен и големият недостатък на батерията им - ниската енергийна плътност. Щяла да е около 160 Wh/kg. На Тесла най-плътните батерии са около 380.
  • #6
    Пояснение ( преди 2 години )
    Намерих същата статия в Yahoo News. Това време се постига в комбинация от специална химия на батерията + 900 Кв зарядно тяхно производство. Първата такава ще открият в Индонезия. Щяло да има батерия, която ще се зарежда по-бавно и доколкото мрежата позволява. После ще отдава енергията за кратко време, иначе мрежата няма да издържи на напрежението
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    да кажем, че е 900 киловата, но каква е химията на батериите?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    За да заредиш 75 киловатчаса за 5 минути ти трябват 900 киловата ток. Което е доста. Но ако всичко останало като характеристики е вярно значи си имаме малка революция при батериите. Лошото е че нищо не се казва за цената...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    какво захранване се подава? повече от 350 киловата? пак нищо не се разбира
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Пореден пирон в ковчега на ДВГпитеците !
  • #1
    Сметко ( преди 2 години )
    Нещо е грешно в статията. 90 kW за 5 минути = 7.5 kWh заряд. Със 7.5 kWh може да изминете 500 км само с нещо като тротинетка.
fallback
Последни