fallback

Нов рекорд за зареждане – 500 км за 5 минути

Технологията е разработена в Хонконг и е готова за серийно производство

Преди няколко дни компанията Piëch Automotive представи серийна версия на автомобила Piëch GT. Това е наистина много красиво купе, но по-интересни са технологиите, които използва.

При премиерата на автомобила беше обявено, че той разполага с акумулаторен блок с капацитет 75 кВт/ч, който е разработен от хонконгоския производител на акумулатори Dеsten. Твърдеше се, е времето за зареждане от 0 до 80% ще отнема 8 минути, но сега става ясно, че батерията ще се пълни за 4 минути и 40 секунди, като това ще осигури пробег от 500 км.

Това е постигнато благодарение на новия тип батерии на Desten и системата за зареждане с мощност 90 кВт. В основата на технологията да нови материали и специално подреждане на акумулаторните клетки. Батерията е проектирана за 3000 цикъла на зареждане-разреждане, което означава ресурс от 1,5 млн км.

От Desten твърдят, че при зареждане новият акумулатор не се нагрява до повече от 15 градуса по Целзий над температурата на обкръжаващата среда, като това е потвърдено от независими експерти. Създателите на батериите допълват, че те се състоят от елементи, които не се нуждаят от течно охлаждане. Затова и те са по-плътно разположени, което прави акумулатора по-компактен на размери.

Компанията обяви още, че започва да поставя своите зарядни станции на пътища и паркинги, а освен това ще ги предлага на всички желаещи. Първи новата технология ще получат жителите на Индонезия.

Снимки: Desten

fallback
  • #18
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 години )
    И ..БАФ ТАА ЗАРЯДНА СТАНЦИЯ. .. ЕДИН МЕГАВАТ , ЖИЦАТА Е БАРЕМ 20 САНТИ В ДИАМЕТЪР
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    90 кВч са 1,5 кВмин или 7 кВ за 4мин и 40 секундиАко батерията е 75 кВ се зарежа до 80%80% от 75 кВ е 60 кВЗа да се зарядят 60 кВ за 4 мин и 40 сек, трявба да се зажеда с поне60/4,666*60 = поне с 771.5 кВч, а не с 90 кВч3/4 гигават на колонка в токстация е ДОСТА ГОЛЯМА МОЩНОСТ !!!Отделно 60 кВ за 500 км са 12 кВ за 100/км което може би ще харчи толкова, ако се движат с 80-90 км/ч, но при 130-140 км/ч си трябват поне 20 кВ на 100 км или 60 кВ биха стигнали за около 300 км пробег
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Звучи много добре, както всяка втора новина за пробив в батериите през последните 5 години. Иначе ако смятат да зареждат повече от една кола едновременно, предполагам, че трябва да си построят подстанция. Стандартен трансформатор, дето дава ток на 5 блока е 1000 kVA, тамън за една кола.
  • #15
    Джам Базов ( преди 2 години )
    чудя се какво ще работят търговците от Горубляне и Дупница, като се обезмисли превъртането на километражи и сипването на добавки ..
  • #14
    Дедо ( преди 2 години )
    целта е цетрално управление на всички автомобили с дърпане на шалтера и 70% от шоферите да станат пътници, защото електромобилите ще станат лукс и само за богати ... тока скъп за да не може всеки да зарежда и да няма калабалък и ...Грета да бъде щастлива ...
  • #13
    Желяз _каменноff ( преди 2 години )
    Искам такива акумулатори 3 поне
  • #12
    Нет ( преди 2 години )
    Нека първо покажат как реално минават 500км, пък зареждането съм съгласен да е и за 30 мин .... :-) :-) :-) :-) :-)
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    С 90 киловата зарядна няма да стане, изпуснали сте една 0 - а 900 киловата - извинявайте ама тая батерия няма да я бъде за 3000 цикъла ;)
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, тия неща има ли ги в електричките???
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    погледнах сайта на ДЕСТЕН, най-плътните им батерии щяли да бъат 1600 Wh/kg, най-вероятно сулфатна химия
fallback
Последни