IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Dacia Duster: силата на дреболиите

С този фейслифт румънският бестселър запазва всичките си козове, но добавя и малко повече удобства

Всеки опитен готвач ще ви каже, че когато една рецепта работи, не променяш прекалено много в нея. Същото, естествено, важи и за автомобилите. Ето ви я новата Dacia Duster - най-важният и най-доходният модел на румънската марка на Renault. Но ако започнете да се чудите какво точно е новото в нея, нe бихме ви упрекнали.
  
  
 
   
     
Погледнат отдалеч, фейслифтът на второто поколение изглежда досущ като досегашния модел. Трябва добре да се вгледате, за да забележите промените: нови светлини с характерния Y-образен профил, нова шарка на предната решетка, променена броня. Вече за много напреднали са измененията в калниците и задния спойлер - привидно дребни неща, които обаче смъкват скъпоценни грамове от парниковите емисии и помагат да се покрие новият екостандарт.
 
 
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
      
Доста по-съществени са промените под капака и отвътре. Цялата гама двигатели е преработена заради споменатия екостандарт. Няма го вече добрия стар атмосферен бензин с обем 1.6 литра. Но вместо това получавате 1.3 турбо, разработен от Mercedes в партньорство с Renault-Nissan.

 

Dacia Duster TCe 150

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

 

Освен 150-те коня мощност той носи и другата приятна новост: в гамата на Duster отново се връщат автоматичните скорости. В комбинация с този двигател можете да си вземете шестстепенен автоматик с два съединителя. Вярно, че цената за това е почти 40 000 лева, но при автомобилната хиперинфлация напоследък това може даже да мине за изгодно.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
  
   
Иначе надолу в гамата има дизел със 115 коня, има и трицилиндров бензин с 90 коня. За България обаче особено любопитна е новата двугоривна версия - отново трицилиндров мотор, но съчетан с газова уредба. В този вид и с предно предаване колата струва около 32 000 лева, и дава 100 конски сили мощност. Газовата бутилка заема мястото на резервната гума и е с увеличен до почти 50 литра обем. С нея и с бензиновия резервоар Duster има автономен пробег с едно зареждане от цели 1235 километра - точно колкото от София до Прага.
  
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
С газовата бутилка, удобно разположена на мястото за резервната гума, двугоривният Duster може да стигне от София до Прага с едно зареждане
   
      
Duster запазва като опция и системата 4х4, разбира се, като тя вече се комбинира не само с дизела, но и с по-мощния бензинов мотор. От Dacia скромно твърдят, че това е "най-добрата офроуд машина сред неспециалистите". В потвърждение на това са подготвили доста впечатляващ офроуд полигон, където новият Duster се справя без проблеми.
     
     
Dacia Duster 2021 тест драйв
  
   
Просветът е 214 милиметра, ъгълът на атака отпред и отзад е съответно 30 и 33 градуса. Карането по тежък терен се улеснява много от страничните камери и от уреда за измерване на накланянето. Ние постигнахме 30 градуса страничен наклон, без това да смути инструктора на дясната седалка.
 
 
Dacia Duster 2021 тест драйв
    
      
Най-значими за клиентите вероятно ще са промените в интериора. Duster е забележимо по-комфортен - с нови материали за седалките и тапицерията, с истински подлакътник за шофьора (вместо досегашната допълнително добавена тапицирана летвичка). Заради оплаквания от потребители управлението на круиз контрола вече е върху волана, макар че той си остава обикновен, неадаптивен.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
     
Отпред вече има два USB порта, с опция за два и отзад. Освен това предните най-после са смъкнати долу, а не са горе до екрана на мултимедията, така че повече не се налага да обесвате телефона си, за да го заредите.

Самата мултимедия е влязла със скок в ХХI век. Тя вече ползва 8-инчов екран в две нива. По-скъпото добавя навигация, макар че не сме сигурни дали ви е нужна при лекотата, с която колата се свързва със смартфон. Освен това Dacia предлага доста допълнителни аксесоари - странични стъпенки, багажник за велосипеди и така нататък.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
      
В пътното поведение няма кой знае какви изменения, като изключим волана. Той е станал с една идея по-прецизен, а при скорости над 70 километра в час леко се втвърдява за повече сигурност.
   
    
Dacia Duster 2021 тест драйв
    
    
Мястото и на задните седалки е достатъчно. Багажникът побира 478 литра във варианта с предно предаване и 467, ако си вземете кола с 4x4.
    
    
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
     
С две думи, в Dacia са запазили рецептата на най-популярното си ястие, и само са добавили малко повече подправки. Duster не е загубил главния си коз: да е проходим SUV на цената на малка градска кола. И разчита благодарение на това съвсем скоро да прехвърли границата от два милиона продажби. Съдейки по факта, че бе най-продаваният кросоувър в Европа през август, вероятно няма да му е трудно.


Още снимки от теста на новата Dacia Duster вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    а то бмв мерцедес и хАуиди не са превъзнасяни
  • #17
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Асен ( преди 3 години )
    Иване, спри да излагаш марката бе. Личи си кой няма пари за нова Дачия - взел си един XV за 45 хилки и се превъзнасяш все едно е Ламбо. Смешен ставаш.
  • #16
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да те у Субару нямат технология ама бай *** у панелката я има
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Ханс ( преди 3 години )
    Ама ама то екстри, ама ама наще алди и беенве имат патентована синя амбиентна светлина, ама ама нашия т-рок е с матрични лед светлини...
  • #14
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Иван ( преди 3 години )
    Както казаха в първия си пост - започвайте да плюете :-) :-) :-) :-) Пичове, от вас никой не може да си позволи нито нов Дъстър, нито нов XV .... ама иначе сте много вещи!!! До всезнайкото по-долу! Ела да ми покажеш колко е шумно XVто ми и как не може да изпреварва! Това, че с другарчетата ти спорите за секс само на база ръкоделие, не значи, че и за колите става така! мМалко личен опит трябва, не само клипчета!!!
  • #13
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Рено фен ( преди 3 години )
    фв са пътници
  • #12
    4 rate up comment 21 rate down comment
    до6 и разните смешни ( преди 3 години )
    Полуфалиралия Нисан заради френската ч....я е доста далеч по продажби, печалба и квото се сетиш не само от ФВ, елементарна статистика, ама сте само *** мо т ни неудачници феновете на тези от па дъ *** и толко и може да четете и да осмисляте писмен текст. Дачията си остава евтинджос, колкото да не вървиш пеш, за тези които не могат да си купят нормален автомобил ама за тея пари толкова.
  • #11
    11 rate up comment 8 rate down comment
    до субару хейтъра ( преди 3 години )
    Разбира се , че Дъстър построен върху платформа която Рено не ползва повече от 10-15 години е по-по-най, разбира се че кола която няма дори като опция 6 въздушни възглавници е по-сигурна от XV. И разбира се че с Дъстър на светофарите правиш смешни всички 10-годишни премиум марки , пък Субаруто живо да го оплачеш.
  • #10
    7 rate up comment 38 rate down comment
    Киро ( преди 3 години )
    НеуДачия ЗаДръстър - евтини материали, лоша сглобка, смешен дизайн особено на купето и това на вече не ниска цена. 3 годишен СУВ от добра марка на същата цена е в пъти по-добрия избор, особено пък и от гледна точка на огромната обезценка при НеуДачия на втората ръка.
  • #9
    14 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 3 години )
    Какви инженери и техници бе, баце. Я прочети малко да разбереш, че никаква технология нямат Субару, а от тойота са им спуснали една, която те самите вче не ползват. Ама пасва чудно т. нар. Е-boxer, толкова е бърз, че и някое Picanto ще те изреже :D единствената причина някой да си купи тая кола е, ако никога не е пробвал никаква друга