IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche продаде повече Taycan, отколкото 911 и Panamera

Електрическият модел изостава единствено от двата кросоувъра на марката

Кросоувърите Cayenne и Macan продължават да са двата най-успешни модела на Porsche на пазара, но на трета позиция вече се нарежда електрическият Taycan. От компанията съобщиха, че през тази година са продали 28 640 бройки от този модел, като той изпреварва дори легендарното 911 във всички му модификации.


Porsche Taycan


Статистиката на продажбите показва, че 27 972 екземпляра от 911 са доставени на клиентите от началото на годината. На четвърта позиция се нарежда Panamera с 20 275 продажби, а след това идват 718 Cayman и Boxster, чийто общ резултат е 15 916 единици. Лидер сред моделите на Porsche си остава Cayenne с 62 461 продажби, следван от Macan с 81 944 бройки.

Като цяло марката отчита 13% повече общи продажби, като ръстът е на всички основни пазари „Много голямото търсене на нашите спортни автомобили продължава и през третото тримесечие, което ни прави особено горди и щастливи“, коментира Детлев фон Платен - член на УС на Porsche, който отговаря за продажбите и маркетинга в компанията.


Porsche Taycan


Най-големият си ръст марката отчита на пазара в САЩ – с 30% спрямо същия период на миналата година. В Северна и Южна Америка общото увеличение е 29%, докато в Китай той е по-скромен – само 11%.

„Листата с поръчки е пълна до края на година, което ни изпълва с ентусиазъм. Ситуацията с коронавируса обаче остава динамични и това ни изправя пред сериозни предизвикателства. Засега се справяме, тъй като успяваме да реагираме много бързо и гъвкаво на всички промени“, каза още Фон Платен.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Кажи за други състезателни качества в градски условия или дори извънградско, пък ако искаш и на магистрала с ограничение на скоростта. Повечето притежатели на спортни автомобили никога не са стъпвали на писта.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 7ми: Ако в представата ти спортна кола е = на ускорение мога само да те съжалявам! Bезсмислено е да ти обяснявам, подобни на теб не са в състояние да го разберат - менталнос кво да праиш, някои сте с ограничени възможности :D
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще си караме на бензин дизел и газ още поне 50 години. После вече може да измислят и нещо по добро но засега няма никакъв шанс.
  • #10
    1 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Никакъв живот нямат тия ел бракми. Батерията губи по 10% капацитет на година дори и само да стои без да се ползва защото в нея текат химически процеси. На 5 петата година колата вече не става за нищо освен да ходиш с нея до магазина и обратно. С пробег под 100км. какво ще правиш? Ами зимата в студеното като пуснеш парното нали ще намалее още повече?
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как нещо да стане масово когато има висока цена, ниска практичност и кратък живот. Без стабилен вторичен пазар нищо не може да стане! Колите с ДВГ имат среден живот 20-25 години като възрастта не влияе на пробега. Над 60% от колите са закупени втора ръка а средната възраст е 12г. за САЩ и достига над 20г. в някой части на света. Човек може да си купи технически изправна кола в движение дори за 500лв.Това никога няма да стане с ел. колите! Съответно никога няма да станат масови.
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това което искам да кажа с историята на автомобила е че ние сме много далеч от това електрическите коли да станат масови и да изместят ДВГ. Не само че сме далеч но и все повече се отдалечаваме! Електрическите автомобили стават все по скъпи, цената на токът и тя расте. Какъв процент от населението може да си купи електрическа кола с 4 месечни заплати? Освен това колко е експлоатационния живот на електрическите коли и какъв е вторичния пазар за тях след като на десетата година батерията е заминала
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В края на 19 век и началото на 20 век по улиците в САЩ е имало повече електрически коли от колкото бензинови. 1908г. на пазара излиза бензиновия Форд Модел Т на първоначална цена от 825 долара. Постепенно цената на Модел Т намалява и достига до 350 долара с което приключва ерата на електрическите коли. През 1914г. един обикновен работник на поточна линия е можел да си закупи чисто нов Форд само с 4 месечни заплати. Хората забравят за електрическите коли и започва прогреса на бурния 20 век.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората са любопитни. Новото ги привлича. После ще им мине мерака, ще видят че не са практични тия коли и ще се върнат на бензин и дизел. Още повече че след 10 години заради глобалната "зелена сделка" токът ще по скъп от бензина.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Сащ са продали 8 000 коли което е смешно
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Иакате ли да хванем бас, какво ще се случи с 718 Бокстер и Кеймън когато станат изцяло електрически? Ще се продават единични бройки докато ги спрат от производство! Феновете ги наказаха за 4 цил. боксер, който всъщност звучи не лошо, и продажбите паднаха, трябаше да спасяват с 4.0 мотора от 911, а за ел интереса ще е нулев. Това са коли за кеф, коли за фенове с бензин в кръвта. Ел просто ще (до)убие сегмента на спортните автомобили!