IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla на старо вече струва повече от нова

Популярността на марката и липсата на нови коли помагат за повишения интерес

Tesla Model 3 вече е най-бързо продаваният автомобил на вторичния пазар в САЩ. Както съобщава изданието Electrek, някои американци са готови да платят за Model 3 повече, отколкото за нова.


Tesla Model 3


Причините за това са няколко, като основната е големият интерес към колите на Tesla, който обаче е съчетан с проблеми с производство заради дефицита на чипове. Това прави покупката на електромобил от марката доста по-трудна. Повишеният интерес се обяснява и от особеностите да данъчното законодателство в САЩ, което поощрява придобивката на кола на ток.

По данни на агенция iSeecars, продажбата на употребяван Model 3 през септември е отнемала около 16 дни, а средната цена на елекромобила е 47 453 долара. Стартовата цена на нов Model 3 е забележимо по-ниска - 42 2000 долара. За сравнение, Mitsubishi Outlander на старо се продава за 19,7 дни, а Toyota Prius - за 20,7 дни, въпреки че тези автомобили струват близо 2,5 пъти по-малко.


Tesla Model 3


В момента Tesla Model 3 Long Range от 2019 година с пробег 14 500 км се продава за 60 7000 долара. Преди 2 години тази кола като нова е струвала 49 900 долара, като доплащането за тъмно-сив цвят и 19-цолови джанти е 2500 долара, а още 6000 долара добавя автопилът Full Self-Driving. Така крайната цена е била 58 400 долара, което е по-малко от исканата сега сума.

Тези надценки не пречат на Model 3 да бъде най-популярният автомобил на пазара втора ръка в Щатите. Още преди 3 години Tesla достигна бройката от 200 000 произведени автомобила и така остана без държавната субсидия от 7500 долара на бройка. Съответно, това направи покупката на нова кола от марката по-неизгодна. Освен това, недостигът на електронни компоненти превърна новите автомобили в дефицитна стока и това също увеличава броя на хората, които купуват коли на старо.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 3 години )
    Ами то и за BMW, например, в момента важи същото. Особено за скъпите им модели...Та това не е някаква уникална особеност на "невероятните" ТеслИ :).Дължи се просто на недостига на електронни елементи.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    карайте си спокойно старите коли, както правя аз, и просто почакайте малко електричките да станат в пъти по-евтини, ще стане точно както поевтиняха батериите, ваша работа дали ще използвате други нови технологии, но бъркате ако горите въглища и дърва, отровата я дишаме всички
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Комуне ( преди 3 години )
    Типично за комунизма - за нова трябва да чакаш с години, затова стара може да струва повече.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Другата им надежда беше че електромобилите са кратковременна мода която ще отшуми за няколко години. Мислеха си и че се купува само заради субсидиите, но както се вижда от статията там всички електромобили получават субсидии с изключение на Тесла, но това не им помага много защото Тесла държеше 80% от пазара за електромобили в Щатите и хората си ги купуваха без субсидия, на много по-висока цена от бензиновите автомобили
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, прав си, важното е да се бъзикаме с родните разбирачи, като знам какъв рев е сега срещу зелената сделка всичко става доста по-сладко
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    търсенето превишава предлагането, слаб 2 на разбирачите отново .... кога ще разберете елементарни неща?
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    фалираха, че и новите им фабрики фалираха, нали така?
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    *** те фалирали, ***...