След появата си през 80-те години BMW M3 е предлагано с различни двигатели под капака. Първоначално моделът беше оборудван с малък 4-цилиндров мотор, след което премина към редови 6-цилиндров, за да стигне до V8. Последното обаче вече е невъзможно, тъй като заради екологичните стандарти марката се насочи с редови 6-цилиндрови мотори с хибридна система.
В противоречие с тенденцията за електрификация купето E46, заснето във видеото, е било подложено на впечатляваща трансплантация на двигателя, осъществена със съдействието на на холандската фирма Autoservice Procar. Оригиналният мотор с 6 цилиндъра е заменен от 5,0-литров атмосферен V10, взет от BMW M5 E60. Той развива 507 к.с. и 520 Нм.
Промените обаче не приключват дотук. Освен, че натъпкват по-голям двигател по капака експертите от Autoservice Procar изваждат и оригиналната скоростна кутия. Вместо 6-степенна ръчна кутия или автоматика SMG, в това M3 E46 е поставена 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Нейният произход не се съобщава, но най-вероятно е от следващото поколение на M3 - Е92.
Модифицираното купе е изкарано на участък от магистрала в Германия, където няма ограничения на скоростта и без особени проблеми успява да вдигне 300 км/ч. Впечатляващ е звукът на V10 мотора, който се развърта до 8000 об/мин. Двигателят изглежда идеален за лека двуместна спортна кола, каквато обаче никога няма да видим повече от BMW.
Снимка и видео: AutoTopNL / YouTube