Понижаването на разхода и емисиите не е задача само за конструкторите на автомобилни двигатели. Има още два сигурни начина да се постигне то. Единият е да се понижи теглото - но това е трудна задача в наши дни, когато автомобилите се оборудват с все повече и по-сложни нови системи. Другият е да се подобри аеродинамиката.
Новият Mercedes EQS
От Mercedes се хвалят, че EQS, новият им електрически флагман, има коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.20, което го прави най-аеродинамичната серийна кола, произвеждана някога. По това може да се спори единствено ако се задълбаем върху значението на термина "серийна". Но при всички случаи ЕQS е значима крачка по пътя към идеалната аеродинамика. Което е добър повод да си примопним другите такива значими крачки - моделите, които изведоха борбата с въздуха до нови висоти.
10 коли с емблематична аеродинамика (ГАЛЕРИЯ):
Eдва ли ще откриете друг автомобил, чиито създатели до такава степен са били обсебени от нуждата да пестят гориво. XL1, поръчан лично от Фердинанд Пиех и представен през 2013 година, бе същото в света на икономията, което Bugatti Veyron бе в света на хиперколите. Това се отнася и до цената - над 120 000 евро за автомобил с едва 800-кубиков дизелов двигател с два цилиндъра. С коефициент 0.19, това си остава най-аеродинамичната серийна кола и до днес. Макар че "серията" бе всъщност съвсем лимитирана.