Всяка нова кола е представена като резултат от труд на дизайнерите и инженери, които още от самото начало са били наясно, какво точно искат да направят. Реалността обаче е малко по-различна, тъй като в хода на разработката се намесват много фактори - от разходите до промените в настроенията на клиентите и енергийните кризи. Понякога, това става причина за промени в модела и накрая той е много различен от първоначалната идея.
В историята има много такива примери, като те включват и модели, които са пуснати под различна марка от тази, за която са проектирани първоначално. Понякога това се случва заради промени в собствеността на компаниите, а друг път зарази стратегически причини в рамките на самия концерн. Следващите 5 примера показват именно такава промяна, като това са популярни модели, които претърпяха радикална промяна по време на бременността.
Казано по друг начин - тези автомобили смениха отбора преди излизането си на терена. В случая са подбрани 5 потвърдени истории, но има и много други, които се разпространяват като легенди. В една от тя се твърди, че концептуалният автомобил Maserati Kubang от 2003 година, проектиран от Italdesign Desiggn, всъщност e бил дизайнерска скица, предложена първоначално на Porsche.
Пет популярни модела, които се родиха под други марки (ГАЛЕРИЯ):
В крайна сметка нито едно от предложенията не беше харесано от италианската компания и тя се фокусира върху фейслифт на модела, от който по-късно се роди Seicento. За щастие на Italdesign, тяхното предложение привлече вниманието на младата корейска марка Daewoo. Тя беше гладна за нови модели, с които да се опита да пробие път в Европа.
След малко промени в първоначалния дизайн и добавяне на още две врати се роди Matiz - една от най-успешните малки коли от края на хилядолетието и първият истински пазарен успех компанията Daewoo.