IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen заменя краш-тестовете с виртуални симулации

Новият подход ще намали разходите и времето за разработки

Volkswagen разработва и опитва да внедри непрекъснати подобрения на програмите си за краш-тестовете за да промени начина по който изпитва сигурността на бъдещите си модели. Компанията има намерение да замени истинските автомобили, които Euro NCAP запраща срещу стени или друга машина с компютърни симулации.


VW ID.4 crash test


Преди да лансирате нов автомобил на пазара, трябва задължително да минете през краш-тест изпитания, за да се докаже здравината му и сигурността. В Европа тези изпитания се провеждат от организацията EuroNCAP, а подобни институции има и на останалите големи пазари. Но извън задължителните изпитания пред съответните органи, автомобилните производители правят собствени тестове, за да са сигурни в данните си. И според Volkswagen тези физически изпитания могат да бъдат заменени с компютърни симулации.

Според Маркус Биевенд, който отговаря за сигурността на автомобилите във Volkswagen, при дигитализацията на изпитанията е постигнат огромен прогрес и на база компютърни симулации могат да се постигат все по-надеждни резултати, които са близки (и понякога по-коректни) от физическите краш-тестове. Според мениджъра, компютърният анализ може да предвиди някои реакции или да потвърди дадени хипотези преди един автомобил да бъде изпитан в реални условия.


Skoda Enyaq crash test


Все пак, физическите тестове са доста скъпо начинание и освен това изискват много време за подготовка. А симулациите могат да включват дори по-комплексни случаи и според Биевенд скоро няма да има нужда реални прототипи да се запращат срещу стени. "Целта ни е да елиминираме всякакъв тип хардуерно тестване по време на разработката (като например, нивото на модула на еърбега) и така към момента прототипът ще е идеално подготвен за финалния физически тест, който пък само може да потвърди, това, което компютърът вече е установил".

Благодарение на симулацията на тестовете, Volkswagen би могъл да спести време още при създаването на дизайна на даден автомобил и да намали разходите по разработката му. Физическите тестове, както споменахме, са доста скъпи - по отношение на цени за материали, производство на прототипите, използването на комплексните и сложни манекени и др. Според германската компания всичко това може да бъде предвидено от сложен компютърен софтуер.

От друга страна, не е ясно дали реалните тестове трябва да бъдат изоставени. В противовес на твърденията на Volkswagen ще припомним, че някои автомобили могат доста да ни изненадат. Като например Volkswagen Golf 8, чиято задна врата се отвори при сблъсък - нещо, което едва ли е било предварително симулирано на компютър...

С какво са важни краш-тестовете и симулациите, може да разберете от галерията ни:

Краш-тест или виртуални симулации (ГАЛЕРИЯ)

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахха задава се краш-гейт
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Немец и софтуер :D :D :D
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Следващата стъпка е ФВ да заменят физическите катастрофи с виртуални такива ...
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бях чуал, навремето кгоато е строен моста на 4-ти км в София, всички сторители, инжинери и т.н са били строени под него, когато са го пускали в експлоатация. Та, както казва 1, след кат се нацъкат на комп. симулатори, да правят един тест но вътре отг за модела. Също ми е интресно (не само ФВ) някой преглежда ли след реална катастрофа, дали щеите по колата са "по спецификация"?. Зашото ня пътя имя повече неизветни от лабораторията.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще се мре...
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А те VW са царе на софтуера... знаем ги.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз предлагам щом "финалният физически тест само може да потвърди това, което компютърът вече е установил", по време на този финален тест да качват на мястото на шофьора (или пътник) въпросния г-н Маркус Биевенд, щом е толкова уверен, че "всичко може да бъде предвидено от сложен компютърен софтуер".