IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата с чиповете затвори завод на Opel за 3 месеца

Заради липсата на полупроводници предприятието в Айзенах ще отвори догодина

„Глобалната автомобилна индустрия е поставена в изключително трудна ситуация заради пандемията и липсата на полупроводници в изключителна ситуация“, заяви говорител на Opel и допълни, че компанията е принудена за затвори един от основните си заводи в Германия - този в Айзенах, до началото на 2022 година.


Opel завод


Търсенето на чипове в автомобилния сектор е огромно, тъй като повечето нови превозни средства са оборудвани с електронни системи - от двигателя до ABS, въздушните възглавници и асистентите за паркиране. Липсата на електронните компоненти се дължи на възстановяването на дейността на производители на компютри и смартфони, които също се нуждаят от такива елементи.

По тази причина компании като Volkswagen, Daimler и BMW в Германия, Ford и General Motors в САЩ, както и Toyota в Япония бяха принудени да затворят някои от поточните линии в своите заводи за дни или за седмици. Решението на Opel обаче е радикално, тъй като предприятието в Айзенах няма да работи поне 3 месеца.

„В тази и несигурна ситуация концернът Stellantis планира корекции в производството си, включително прекъсване на работата в Айзенах, където се произвежда Grandland X. То ще започне през следващата седмица“, обясниха от Opel.

Засегнатите служители ще преминат на съкратено работно време, като в компанията се надяват, че това ще продължи само до края на годината. Поръчки за Grandland ще се приемат от дилърите на марката, тъй като моделът се произвежда и в завода на Peugeot в Сошо.

Общо 7,7 милиона автомобила няма да бъдат произведени тази година в световен мащаб заради липсата на компоненти, която е съчетана с бум при електрическите превозни средства, изчислява компанията Alix Partners. Това ще струва на производителите около 180 млрд евро.

Снимки: Opel

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 2 години )
    До 3Автомобил е всяко автономно превозно средство с двигател. Ел. двигателят върви с ток(от батерията) , обикн. двигател - с бензин /дизел от резервоара.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колите на Мъск се наричат Електромобили, познавачо!! И какво, като е продал - да не е ти превел неко лев по сметката?!?
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    2 ( преди 2 години )
    Според авторитетни източници кризата с "чиповете" се дължи на липсата на желание на производителите на чипове да разширяват произвоството на остарели технологии, които всеки момент ще бъдат заменени. Става въпрос за технологии от преди 10 и повече години. Затова си произвеждат колкото могат, но без разширяване на мощносттите.При новопроектираните коли, които не са някаква смеска от готови компоненти произведени от трета страна, проблема почти не съществува. Пример - Тесла.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 2 години )
    В това време "измамника" Мъск продаде 241 300 автомобила през току що изминалото тримесечие.До края на годината ще заработят още две от мегафабриките му.Оказа се да произвеждаш автомобили в 21 век, не е да поръчваш тук и там компоненти от които да сглобяваш.