IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кризата удари и най-масовия автомобил на света

Toyota спира производството на Corolla, като проблемът не е само в липсата на чипове

Японската компания Toyota временно прекратява производството на модела Corolla. Основната причина е дефицитът на микрочипове, който затруднява цялата автомобилна индустрия, но в случая Toyota среща и други затруднения, заради които ще спре производството на най-масовия модел в историята.


Toyota Corolla


Първоначално, японците имаха намерения да продължат да сглобяват автомобила, като му поставят друга мултимедийна система. Оказва се обаче, че ситуацията се е влошила и затова основният завод на Toyota - в Индаятуба, ще трябва да прекрати работа.

От компанията вече обявиха, че глобалното производство за октомври ще бъде намалено с около 40%. Това се дължи на проблемите с доставките в Юго-Източна Азия, като става дума не само за микрочипове, но и за друга основни детайли и оборудване.


Toyota Corolla


В Toyota все пак се надяват, че ситуацията ще се подобри през ноември, но това няма да позволи наваксване на производството. Според експерти, кризата с чиповете може да продължи до края на 2022 година, което ще нанесе огромни загуби на почти всички производители.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Производството на една кола зависи от мултимедийната система? What a time to be alive! :D
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 23 часа )
    ...софтуера за много функции за няколко вида микроконтролери, които бяха налични на пазара и не бяха първия избор на Тесла. Такъв начин на мислене просто отсъства в Тойота, GM, Форд и разни подобни западащи компании.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 23 часа )
    Напротив - нито са им по-стриктни договорите, нито поддържат наличности. Те също пострадаха, но предвид че продажбите им са ограничени заради батериите, не се усети толкова. И да, Тесла са по-умни и по-гъвкави от останалите, но не защото са малки - вече са големи кажи-речи колкото Мазда и по-големи от Волво и JLR. Има 2 причини да нямат проблеми с чиповете. Първо, по-интегрирани са - един чип прави повече, вместо за всяка функцийка да има отделен. Второ, инженерите им светкавично пренаписаха...
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 1 ден )
    Не сам Тойота страдат от недостига. Почти всички са в кюпа ама нали трябва да хейтим било то ВАГ било то Тойота. Тесла са едни от малкото които не са пострадали защото договорите им за доставка явно са по стриктни от една страна и от друга те държат наличности преди да са им потрябвали, а всички останали се снабдяват в реално време и забавят ли се доставките става лошо. Ще си кажеш само Тесла са умни щом е така. Не - просто Тесла са достатъчно малки за да могат да си го позволят
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    И GM имаше най-големите продажби, а сега никой не ги знае извън САЩ.
  • #2
    22 rate up comment 6 rate down comment
    До номер 1 ( преди 1 ден )
    Откъде се пръквате такива умници, бе? Това глобални пазари, сфери на производство и доставки, производствена политика... всичко го разбирате. И най-голямата компания по продажби отива към фалит! Чудя се как още не работиш като икономически експерт в Световната банка или в Харвард!
  • #1
    12 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Поредното доказателство колко недалновидна политика водят от Toyota. Е как така Тесла беше планирала да произведе 50% повече електромобили в сравнение с миналата игодина не само ще постигне целта, но и ще я задмине въпреки кризата с чиповете и корона вируса, а Toyota не само че няма да може да произведе колкото миналата година, а ще произведе по-малко? Миналата година заради коронавируса, тази година заради чиповете, а после заради търсенето на електромобили, тази компания върви към фалит.