IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пътешествие до Арктика с... Ferrari

Защо да използваш кемпер или всъдеход, след като и спортният 308 може да се справи?

Ако човек реши да пътува до необитаемо място като Арктика, какво транспортно средство би използвал? Най-често мераклиите залагат на самолет или кораб и по-рядко на автомобил. Ако придвижването е по суша пък, обикновено се разчита на уютен кемпер или подготвен всъдеход (понякога комбинация от двете). Е, има и сериозни изключения и американецът Браян Уолън е от тях, с наистина невероятно решение.


С Ferrari 308 GTSi до Арктика


За своето пътешествие до полярната част на Северна Америка, Браян залага на доста странен за целта автомобил - Ferrari 308 GTSi от 1982 година. Американецът става собственик на колата през 2019 година, след като го печели на търг. Машината е доста скъп модел, но при закупуването й вече има навъртени 80 000 километра. Това е първият модел на марката с инжекционна система, макар двигателят да е със само 2 клапана на цилиндър. В гамата на "кончетата"  GTSi е предпоследната версия на модела. 

След като купува колата и навърта няколко километра, Уолън се замисля да купи друго Ferrari, с по-ефективен двигател и по-малък пробег. Но по-късно се отказва и решава да направи няколкоседмично пътешествие с италианската класика. "По замисъл пътуването трябваше да продължи от септември до Коледа, но виждаме, че здравната ситуация не се подобрява, затова увеличих времето на пътешествието. Сега се намирам в национален парк край Албърта, Канада, а по план трябваше да съм доста по-напред".


С Ferrari 308 GTSi до Арктика


Въпреки вече дълго продължилото пътуване, чудакът все още няма представа кога и най-вече как то ще завърши. Първата основна цел е била достигане до Прюдо бей в Аляска - град на края на трасето "Далтън" в САЩ, намиращ се над Арктическия кръг. Отсечката с дължина от 666 километра към града не е асфалтирана и обикновено се използва само от големи камиони. Американецът, обаче, успешно достига селището и се отправя обратно към Канада.

По принцип Ferrari 308 далеч не е подходящо за шофиране по такива пътища. За целта, машината е обута със специфични джанти и гуми за макадам Pirelli K4 Gravel, обикновено използвани за рали състезания. Багажът и двете резервни колела са пък са закрепени на стойки над задния капак, а голямата антена, която виждате на снимките, позволява комуникация с останалите шофьори по трасето.


С Ferrari 308 GTSi до Арктика


С изключение на непланирано спиране за смяна на повреден алтернатор, "експедиционното" 308 GTSi не показало никакви по-сериозни проблеми. Неравните пътища определено са нанесли някои щети на италианската спортна машина, като са се чували доста притеснителни шумове, които, обаче, изчезнали, когато колата стъпила обратно на асфалта. И тъй като по "Далтън" няма много бензиностанции, Браян носи със себе си допълнителни туби с гориво.

"Получих някои доста интересни съобщения, като някой ме попита дали не съм на лов за елени карибу с тази кола. Но повечето хора се чудеха какво по дяволите прави Ferrari в Аляска", разказва странният пътешественик.

Повече снимки от уникалната експедиция до Арктика с Ferrari 308 GTSi вижте в галерията:

0 от 500