Преминаването на Ferrari от турбо V8 двигател към хибриден V6 агрегат при новото 299 GTB доведе до увеличение на мощността и намаляване на вредните емисии и разхода на гориво. Според източници от Маранело, цитирани от Carsweek, компанията смята да приложи същия подход, за запази своите V12 мотори.
Това твърдение, макар и непотвърдено официално, противоречи на някои по-ранни съобщение, според които Ferrari ще добави хибридна технология към своите V12 двигатели, но те ще останат атмосферни. Новите информации са, че моторите ще получат турбо и ще запазят броя на цилиндрите, но ще имат по-малък работен обем.
Ferrari започна да произвежда стандартни модели с V8 двигатели едва през 1973 година и тази конфигурация, макар и запазена през последния половин век, не е част от ДНК на бранда. В същото време моторите V12 се произвеждат от компанията още от 1947 година и тя ще се опита да ги запази в гамата си толкова дълго, колкото законите позволяват.
Към момента е ясно, че хибридизацията е единственият начин за съхраняване на големите двигатели. Във Ferrari вече натрупаха достатъчно опит с електрифицирането на своите автомобили, като създадоха хиперколата LaFerrari, както и моделите SF90 и 296 GTB.
В същото време големият конкурент Lamborghini се опитва да реши проблема с използването на атмосферни V12 по същия начин, като подготвя хибридна система с такъв бензинов двигател за наследника на Aventador. В компанията не искат да използват турбина, за да запазят чистият звук и бързата реакция, предлагани от сегашния агрегат.
Един от първите нови модели на Ferrari с V12 и хибридна система ще бъде кросоувърът Purosangue, които ще излезе догодина. Двигателят ще бъде с турбина, за да осигурява висока тяга на ниски обороти, като в същото време системата за задвижване на четирите колела ще контролира изходящата мощност, която не теория ще бъде над 1000 к.с. И използването на подобна система ще открои Ferrari от тълпата.
Снимка: Ferrari