fallback

Три причини да забравим механичните скорости (и още три - да не го правим)

Ръчните предавки постепенно губят популярност, но дали това е правилно?

В някои държави по света автомобилистите, избиращи автоматичната скоростна кутия за своите коли са мнозинство, но в други е точно обратното. Има и страни, в които двата типа трансмисии са разделени по равно, но това не пречи на експертите да твърдят, че съвсем скоро механичните скорости ще изчезнат.

Едно от последните проучвания сред европейските потребители също показва подобна тенденция. Съотношението на участвалите в допитването шофьори е 63 срещу 37% в полза на привържениците на автоматичните скорости. Съответно, 54% посочват конкретно една от трите трансмисии - класически автомат, роботизирана или вариатор, а другите 9% отговарят, че биха избрали "каквото и да е скоростна кутия, стига да на е механична".

Това накара експерти да посочат трите причини, поради която механичните скорости вече се считат за анахронизъм:

1. На новите шофьори не им е удобно използването на механична скоростна кутия.

2. Производителите все по-трудно успяват да "впишат" този агрегат в съвременните екологични норми.

3. При механичните скорости не може да се използват асистенти на водача като адаптивен круиз-контрол и автопилот.

В същото време обаче има и три причини, поради които механичните скорости продължават да бъдат търсени:

1. Класическите автоматични скоростни кутии с хидротрансформатор карат двигателя да харчи повече гориво.

2. Вариаторът има репутация на агрегат с малък ресурс, който се разваля често.

3. Добре работещите роботизирани скоростни кутии все още не са чак толкова много на пазара, а освен това са и доста скъпи.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако живеете в малко германско селце и отивате до съседното на работа, автоматика си губи смисъла. Ако живеете, като мен, в милионен азиатски град с адски трафик, автоматика си е манна небесна. Така че, всичко е относително.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    То пък тролейната скоростна кутия е една скоростна кутия
  • #13
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тук споровете за мен са излишни. Просто има хора, които обичат напълно да контролират автомобила и да участват във всеки елемент от шофирането. За тях ръчната кутия винаги ще бъде правилния избор. Има и други, които оценяват удобството, което дава автоматика.
  • #12
    .45 ACP ( преди 2 години )
    До 10: Добре си го описал, колега! Общо взето, в същите тези неща се изразява и разликата между шофиране и возене - за първото е необходима механична скоростна кутия, а за второто - автоматична.
  • #11
    sam ( преди 2 години )
    100% съм сигурен че тия дето харесват автоматичните кутии мразят да шофират като цяло и са 100% привърженици на автопилота на Тесла
  • #10
    До 6 ( преди 2 години )
    340 коня автоматик? Значи си от ония, дето спомена другият колега, дето карат от точка А до точка Б и не разбират нищо от коли. Моята е 435 коня и когато я купувах задължително гледах да е ръчка. Главният проблем, че купуват повече автомати и е, че станаха и много жени и женствени шофьори последно време, дето им е много трудно да карат с ръчна кутия.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    В юнош си години някои са прекалявали с онанизма и по тази причина на по-зрели времена се е налагало три пъти да сменят ръчно скоростта в завой, та белким нацелят вярната. При наличието още на CVT, как не вие срам да хвалите "автомата". Контактът , разбирането, усещането, общуването - това става чрез ръчните. Не били удобни на младежите. На тях всичко им е неудобно, а в главите им има само размисли за удобство Автоматични категорично превъзхождат основно в градските задръствания. Давайте минуси
  • #8
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Единствената причина да се използват остарелите ръчни скорости е цената на новите автомобили, която е по-ниска. Особенно при по-евтините класове и модификации.Никой, който има пари няма да се замисли.При втората ръка обаче е същото - тези с ръчна скоростна кутия са по евтини и за сега има избор особенно в ниският клас автомобили. Лукс класа отдавна не знае за ръчните скорости, пък и било в автомобил на 10+ години.
  • #7
    JEEP ( преди 2 години )
    Ако караш градско в задръстванията - автоматик, ако караш Берлин-Мюнхен, ръчна. Ама повечето караме в града.
  • #6
    До Бля бля ( преди 2 години )
    Доводи на човечета които не могат да си позволят съвременен автомобил с автоматик! Ела да ми обясниш с какво неудоволствие карам автомат с 340 к.с. !!! Двете ръце на волана, кефя се на всеки завой в дефилетата и се наслаждавам точно да си управлявам автомобила, а не да ръчкам като онанист по 3 предавки в завой!!!
fallback
Последни