fallback

Три причини да забравим механичните скорости (и още три - да не го правим)

Ръчните предавки постепенно губят популярност, но дали това е правилно?

В някои държави по света автомобилистите, избиращи автоматичната скоростна кутия за своите коли са мнозинство, но в други е точно обратното. Има и страни, в които двата типа трансмисии са разделени по равно, но това не пречи на експертите да твърдят, че съвсем скоро механичните скорости ще изчезнат.

Едно от последните проучвания сред европейските потребители също показва подобна тенденция. Съотношението на участвалите в допитването шофьори е 63 срещу 37% в полза на привържениците на автоматичните скорости. Съответно, 54% посочват конкретно една от трите трансмисии - класически автомат, роботизирана или вариатор, а другите 9% отговарят, че биха избрали "каквото и да е скоростна кутия, стига да на е механична".

Това накара експерти да посочат трите причини, поради която механичните скорости вече се считат за анахронизъм:

1. На новите шофьори не им е удобно използването на механична скоростна кутия.

2. Производителите все по-трудно успяват да "впишат" този агрегат в съвременните екологични норми.

3. При механичните скорости не може да се използват асистенти на водача като адаптивен круиз-контрол и автопилот.

В същото време обаче има и три причини, поради които механичните скорости продължават да бъдат търсени:

1. Класическите автоматични скоростни кутии с хидротрансформатор карат двигателя да харчи повече гориво.

2. Вариаторът има репутация на агрегат с малък ресурс, който се разваля често.

3. Добре работещите роботизирани скоростни кутии все още не са чак толкова много на пазара, а освен това са и доста скъпи.

fallback
  • #25
    до коментар 21 ( преди 2 години )
    Да сменяш каналите вместо с дистанционно и да се излежаваш, ставането всеки път и ходенето до телевизора, за да смениш канала ръчно е контакт и обратна връзка, физическа култура за тялото, по-здравословно, вземаш решения и си буден, защото всяко ставане те разсънва. Ползването на пералня също, друго си е ръчичка да пипне, да свиеш коляпо пред легена и да търкаш като луд, в контакт си с дрехата, буден си и имаш обратна връзка. Дано си схванал как звучат глупостите които си писал на хората.
  • #24
    До 22 ( преди 2 години )
    *** в някой сервиз да ти обяснят нещата, че с тия опорки дето си ги писал, само ставаш за смях. *** в оторизиран сервиз на която и да е марка и попитай колко струва ремонт на механична и автоматична кутия и за двете отговора ще е между 2000-2500лв. тоест абсолютно еднаква цена. Тоест тая лъжа за по-евтиния ремонт на ръчката отдавна е доказано като мит.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    7. Ако това ти е приоритет 1, с ръчни винаги ще може да постигнеш по-нисък разход гориво.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз съм привърженик на ръчната, но сякаш забравяме, че и и автоматичните кутии имат ръчен режим. Е, друго си е да натиснеш долния ляв..., да държиш на полусъединител в баир докато замирише, нали?
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Ръчните скорости имат следните лесно забележими предимства, неизчерпателно: 1. Контакт с обратна връзка, общуване с двигател и колата въобще, 2. Участваш активно със завишено внимание в процеса, вземаш решения, буден си, 3. значително по ниска цена, 4. значително по-евтина поддръжка, 5. значително по-евтин ремонт, 6. ситуация-пряспа, лед, затъване - опитен шофьор с ръчни ще излезе по-лесно, за да се поизравнят нещата ти е нужен супер модерен автоматик + разни системи, а това са много пари ит.н.
  • #20
    След 30 години ( преди 2 години )
    "ръчкане" и 4 с автомат - Никога повече "ръчкане"!!!
  • #19
    Доската ( преди 2 години )
    Аз мисля, че всеки личности преценява кое му е по-удобно и кое му харесва повече, защото има фенове и на ръчки и на автомати.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Тука някакви хора, които не са имали коли с автоматици обясняват на хора, които обаче са карали години наред и двата вида трансмисии, кое-как било. Та да ви кажа, че няма нещо в което автоматика да не бие ръчната. Няма! Плюс това предлага и опция да сменяш и ръчно предавките от лоста или планки на волана както във Ф1, само където го прави по-бързо отколкото с ръчна. Самия факт, че ФИА не разрешава на отборите от Ф! които от 11г. искат автоматични трансмисии,за да станат болидите още по-бързи.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Истинският мъж не кара кола, а има личен шофьор!
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Голяма булгащинк а в тоя форум. Някой се велизапе, заради избира си на скоростна кутия. Тъй, като тов а е мниги малоумно, то се налага да изкара хората, които са направили противоположен избор някакви лоши и скала и хора, че да изрази контраста между себе си и другите.
fallback
Последни