IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW посочи идеалния пробег за електромобилите си

Баварците не смятат, че колите им трябва да изминават 1000 км с едно зареждане

Един от основните параметри, които разглеждат бъдещите собственици на електромобили, е пробегът. И това е напълно нормално, тъй като мрежата от зарядни станции все още не може да се сравнява с тази на бензиностанциите, а никой не желае да остане без ток по време на пътуване.


BMW i4


Ето защо автомобилните производители, които постепенно навлизат в ерата на електрическото задвижване, се стремят да увеличат максимално обхвата на своите модели. Някои компании дори се опитват да преминат границата от 1000 км с едно зареждане, но BMW определено не е сред тях.

В интервю за изданието WhichCar ръководителят на проекта BMW i4 Давид Феруфино заяви, че пробег от 1000 км не е цел, която компанията си поставя. Според представителя на баварския производител, максималният обхват зависи от сегмента, в който е представен съответният модел. Например, градското BMW i3 не се нуждае от пробег от 600 км, докато това разстояние е „много удобно решение за клиента“ на i4.

Феруфино посочи че BMW също инвестира в подобряване на своята мрежа за зареждане, за да улесни дългите пътувания с автомобили, които имат по-малък обхват. Той допълва, че много важна е и скоростта на зареждане и даде за пример именно новото i4. Неговата батерия може да се зарежда от 10 до 80% за 31 минути, ако се използва станция с мощност 200kW DC.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Стеф ( преди 2 години )
    В предвид трябва да се вземе и това, че бързото зареждане съкращава живота на батерията...Относно пробега... Малка градска кола и 200 км са и достатъчни, но ми е интересно в един град където повечето коли са в открити парк места как ще се зареждат...
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    333 ( преди 2 години )
    Разбирам минусите на ДВГ, както и ентусиазма от електричките. Но:1. Минусите на ДВГ станаха ясни след десетилетия масова употреба. Тези на електричките ще станат ясни, когато станат масови. И е вероятно да са дори по-големи.2. Електричество все отнякъде трябва да се взима. А това замърсява, колкото и ДВГ. 3. В страни като нашата структура няма да има скоро. Резултатът ще е практическа невъзможност на повечето хора да имат автомобил.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    К ( преди 2 години )
    Защото засега пробег 1000 км е невъзможен. Защото пробег 600 км = 200 км. при скорост 150 км/ч. = 130-140 км. при скорост 200 км/ч. Ето затова...
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И защо да не е 1000 км ако батериите не тежат 2 тона? Всичко зависи от тях. Предпочитам да зареждам на нощно тарифа в къщи вместо на зарядни станции, където ще е по скъпо + че строенето на ново инфраструктура нито евтино, нито е ЕКО.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Особено в новите квартали е трагедия и само по-зле ще става дори без електростанции. Но за града, мисля че не е необходимо толкова мощни станции. По магистралите обаче само такива трябват. Според мен всякакъв пробег над 500км магистрала със 120-130км/ч е напълно приемлив. 1000 е малко overkill. В момента не сме никак далеч от подобен пробег. Зареждането със станции над 100kW също ми се струва достатъчно. Трябва да работят над цена и тегло повече.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има хора, които обичат да спират често и такива, които не обичат. Нека да се има предвид и че зареждането с ток не е като течните горива, където за 5-10мин съм 100%, отнема доста повече, Т.е Дори сегашната мрежа от бензиностанции не би могла да поеме ако всички минат на електрички и ако пробега е малък.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    "станция с мощност 200kW DC" - представете си дали електропреносната мрежа на град като София, може да издържи 100 електростанции/бензиностанции с по 4 колонки по 200 kW. Аз лично не виждам от къде ще се вземат допълнителни мощности, при положение, че и към момента в пикови много студени или много горещи дни електропреносната мрежа едва издържа.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Времето за зареждане и капацитета на станциите са дори по- важни от пробега. Дори пробег от 250-300 км. не би бил проблем ако зарядните станции са достатъчно начесто, включително и извън магистралите, могат да обслужват 5-6 коли едновременно и зареждането става за 5-10 мин.