Докато BMW бе сред пионерите в електрификацията с лансирането на i3 и i8, компанията започна да изостава от тренда с лансирането на електромобили в последните години. Сега баварците имат сериозни амбиции по темата и бързат да наваксат, като лансираха цели три модела с нулеви емисии - i4, iX3 и iX. Но няма да се спрат дотук.
Още през следващата година, на пазара се очакват изцяло електрически версии на флагманската лимузина 7-Series и компактния SUV X1. Все още не са обявени технически данни за машините, но е ясно, че "седмицата" на ток ще се произвежда в основния завод на компанията в ще, докато кросоувърът ще се асемблира във фабриката в Регенсбург.
През 2023 година, горепосочените модели ще бъдат последвани от изцяло електрически BMW Series 5 и Mini Countryman. По информация на Auto News, "петицата" също ще се асемблира в Динголфинг, докато електрическият Countryman ще слиза от поточните линии на компанията в Лайпциг.
Наскоро босът на баварската група Оливер Ципсе индикира, че подопечната му компания ще се фокусира изцяло (или поне основно) върху електромобилите. "Ние сме напълно фокусирани върху електромобилите, там където подобно задвижване има значение и е възможно заради условията. До 2023 година ще представим поне по едно предложение с батерии в почти всички сегменти, в които оперираме. Целта ни през следващите 10 години е да реализираме общо 10 милиона електромобила на пазара".
През 2025 година се очаква BMW да представи първия си модел базиран на новата платформа Neue Klasse, която е създадена основно за електромобили, но ще може да поддържа дизелови, бензинови и плъг-ин хибридни задвижващи системи. Тя ще се използва от различни модели с марките BMW и Rolls-Royce в различни сегменти.
"Новата ни архитектура ще е безкомпромисна по отношение на електричеството, независимо дали става въпрос за батерии или водород", заявява Ципсе. "Neue Klasse ще дойде с нова технологична и софтуерна архитектура, както и с новоразработени високодинамични електрически задвижващи системи и ново поколение батерии".
BMW се надява да продаде около един милион електромобили до края на 2025 година, като амбицията е подобни машини да представляват поне 25% от общия пазарен дял на марката.