Сегашната Toyota Tundra е по-стара дори от всъдехода Land Cruiser 200 - второто поколение на пикапа се качи на конвейера през ноември 2006 година. И едва сега северноамериканското подразделение на марката се реши на пълноценна смяна на генерацията, която ще позволи на автомобила да се конкурира сериозно с далеч по-свежите Ford F-150 и Ram 1500.
Новата Tundra получава значително преработен дизайн, нова рамна конструкция и задно окачване на пружини. Пикапът ще бъде достъпен единствено във варианти с 4 врати - Double Cab и CrewMax, чиито товарни площадки са с дължина от 1,98 и 1,68 метра.
Още в базовото ниво на оборудване мултимедийната система е с 8-инчов екран (досега той беше 7-инчов), а по-скъпите версии получават огромен 14-инчов тъч-скрийн. Системата работи с Android Auto и Apple CarPlay.
Както и при новия Land Cruiser, производителят се отказва от V8 двигателя. Базовата версия получава 3,5-литров бензинов V6 с турбо, развиващ 395 к.с. и 649 Нм. Неговата единствена алтернатива е хибридната система i-Force Max с 443 к.с. и 790 Нм. Скоростната кутия е само една - 10-степенен автомат.
Всъдеходната модификация Tundra TRD Pro се задвижва от хибридния агрегат, като получава преработено окачване с амортисьори Fox, круиз-контрол за офроуд (Crawl Control) и система за избор на режимите на движение Multi-Terrain Select. Хибридът може да се поръча в нива на оборудване Limited, Platinum и 1794 Edition, докато базовите варианти SR и SR5 са без електрическа помощ.
Още в началните нива на оборудване е включен комплексът от функции за безопасност и асистенти на водача Toyota Safety Sense 2.5. Той включва системи за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, наблюдение на слепите зони, помощ при излизане на заден ход от паркинг и др.
Продажбите на новата Toyota Tundra стартират в края на годината, като цените все още не са обявени. Според медиите в САЩ, те ще варират между 36 000 и 60 000 долара.
Още снимки на новото поколение на пикапа - вижте в галерията:
Снимки: Toyota